Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صیدگر در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌به روسازی پروژه راه آهن خواف- هرات در خاک ایران‌ اشاره کرد و اظهار داشت: ‌راه آهن خواف-هرات به طول 139 کیلومتر، به صورت یک خطه از خواف در استان خراسان رضوی تا هرات‌ افغانستان احداث شده است.

وی در تشریح اهداف اجرایی این خط‌آهن گفت: اتصال‌ افغانستان به شبکه ریلی ترانزیتی،‌ ترانزیت کالا در کریدور شرقی-غربی از طریق مرز آستارا به اروپا و تسهیل در ترانزیت‌، از اهداف تکمیل این خط ریلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: ‌انجام این پروژه ریلی از خواف تا شمتیغ در داخل کشور و نزدیک به حدود 90 کیلومتر طول دارد که ریل‌گذاری آن تقریباً به پایان رسیده است و آماده بهره برداری است.

صیدگر ادامه داد: اداره کل روسازی طی قراردادی با شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن به بحث روسازی و ارتباطات این پروژه پرداخته است و در حال حاضر نیز این پروژه بیش از 99 درصد پیشرفت فیزیکی را در بخش‌های روسازی، ریل گذاری و عملیات بالاست و جوشکاری داشته است و در بخش ایستگاهی هم خطوط در فاز اول به طور کامل انجام شده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های سنگان‌، نیوتک، خوشابه و شمتیغ به طور کامل اجرا شده است و در حال حاضر مراحل تکمیلی خط شمتیغ از قبیل سوزن‌کوبی در دست انجام است تا در صورت وجود هر گونه نقصی، ایرادات آن بر طرف شود.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص مشخصات فنی روسازی پروژه خط‌آهن خواف-هرات گفت: در انجام این طرح از ریل های پروفیل گرید آ 260 و تراورس بتنی دی 70 و سوزن هایی با شعاع 300 استفاده شده است، بیش از 10‌هزار و 800 تن ریل و بالغ بر 150 هزار اصل تعداد تراورس و 500 هزار قطعه پابند در این پروژه مصرف شده است.

صیدگر با اشاره به عملیات اجرایی روسازی این طرح از سال 95، گفت: شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن تاکنون در بخش روسازی این خط ریلی بیش از 100 میلیارد تومان هزینه کرده است و همچنین در سیستم‌های ارتباطی دو قرارداد رادیویی و سیستم فیبر نوری را با پیمانکاران دیگر داشتیم که تقریباً کار آنها به پایان رسیده است و فقط سیستم های انتقال آن مانده است که به زودی آماده بهره برداری است.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به تکمیل خطوط داخلی این طرح از ماه‌های قبل اشاره کرد و گفت: در بخش مربوط به داخل کشور و روسازی، آماده بهره‌برداری این خط ریلی هستیم و فعالیت‌‌‌هایی که در حال انجام‌ آن هستیم، اغلب عملیات تکمیلی برای رفع نواقص و سرعت دهی به کار است تا به سطح بالایی از آمادگی برسیم.

وی با اشاره به ویژگی‌‌های خاص خط‌آهن خواف-‌هرات، بیان کرد: تاکنون پروژه‌ای ریلی را در این سطح بهره‌برداری نداشتیم که به 100 در صد تکمیل برسد در حالی که در سایر پروژه ها بعد از افتتاح آن‌ها، تکمیل خطوط ایستگاه ها به تدریج انجام می‌شود؛ البته در این پروژه فقط‌ بخشی از نصب تجهیزات ارتباطی به دلیل‌ ترخیص نشدن در گمرک به روزهای آخر رسید که‌ این مشکل هم رفع شد و به تازگی در محل پروژه نصب شد‌.   

صیدگر به در آمدزایی بالای خط‌آهن خواف-هرات به دلیل وجود معادن بسیار در دو کشور ایران و افغانستان  اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مشکلات حمل بار از طریق مرز زمینی و افزایش هزینه های جابه‌جایی باید گفت که افتتاح این خط‌آهن، توسعه ناوگان ریلی و افزایش ظرفیت تعداد قطار‌ها در این مسیر می‌تواند بخش عمده‌ای از انتقال بار زمینی را به راه‌آهن منتقل کند که هم از نظر بهره‌وری اقتصادی و هم از نظر امنیت بسیار به صرفه است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: راه اهن شرکت ساخت راه آهن خط آهن خواف بهره برداری آهن خواف راه آهن خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی