Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ‌ها- معاون استاندار کرمان گفت: ۱۵ شهر و ۱۵۷۲ روستای استان کرمان با مشکل تأمین آب روبه‌رو هستند و از آب سدهای استان برای شرب استفاده نمی‌شود. - اخبار استانها -

سیدمصطفی آیت ‌اللهی‌موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با اشاره به وضعیت منابع آبی، بحران آب و اقدامات انجام شده در استان کرمان اظهار داشت: کرمان در منطقه خشک و کویری قرار گرفته و بارش‌ها و نزولات جوی در استان بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مسئله باعث شده که ذخیره آب در استان کرمان کم باشد افزود: از طرف دیگر در استان کرمان بیش از 95 در صد منابع آب زیرزمینی خود را از طریق چاه‌هایی که در استان برای مصارف مختلف وجود دارد برداشت می‌کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در سال حدود 6.3 میلیارد مترمکعب برداشت آب از منابع زیرزمینی را داریم که از این میزان 92 درصد آن یعنی چیزی در حدود 5.8 میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود گفت: سهم بخش شرب و فضای سبز نیز چیزی در حدود 274 میلیون مترمکعب یعنی حدود یک بیستم بخش کشاورزی است.

وی با عنوان اینکه 33 هزار و 577 حلقه چاه در استان کرمان داریم که از این تعداد حدود 24 هزار حلقه چاه آن مجاز و مابقی آن یعنی 9 هزار و 576 حلقه چاه غیرمجاز است تصریح کرد: برداشت آب از چاه‌ها باعث شده که سطح آب زیر زمینی کاهش داشته و افت دشت‌ها و فرو نشست زمین را در خیلی از مناطق داشته باشیم.

آیت ‌اللهی‌موسوی با بیان اینکه در حوزه تأمین آب 15 شهر استان کرمان با بحران روبه‌رو هستند ادامه داد: 760 روستای ما فاقد آب آشامیدنی بوده و به 812 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب در استان کرمان از طریق سیستم چاه است که مشکلاتی برای استان ایجاد کرده گفت: در استان کرمان راه‌های مختلفی برای تأمین آب وجود دارد که از جمله آن تأمین آب از سدها است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ما در استان سد‌هایی داریم که آب هم پشت آن جمع می‌شود اما از این آب‌ها برای شرب استفاده نمی‌شود افزود: در برنامه‌های وزارت نیرو خط انتقال آب سدها و طرح‌های تکمیلی آن اجرا نشده است.

افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نشان‌دهنده عدم تأثیر تحریم‌ها بر اراده ملت استوزیر صمت: شعار ما می‌توانیم در پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران محقق شدبحران آب در استان کرمان جدی شد / چه لزومی دارد برای حمام حتما از آب شرب استفاده شود؟

وی با بیان اینکه امروز در موقعیتی قرار داریم که در تأمین آب به مشکل برخوردیم گفت: استفاده از آب سدها برای شرب پیگیری شده و بعضی از طرح‌های این حوزه در استان کرمان در سال جاری آغاز خواهد شد.

آیت ‌اللهی‌موسوی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا از آب دریا استفاده می‌کنند که این کار نیز در استان کرمان در حال انجام است افزود: از سال 92 مطالعه انتقال آب از خلیج فارس آغاز و سال 95 عملیات اجرایی آن با هدف تأمین آب صنعت و شرب برای شهرهای شمالی استان آغاز شده است.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استان کرمان انتقال آب تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که طی چند روز آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: این عملیات از محل طرح‌های جهاد آب رسانی با همکاری آبفای استان و استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.
محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

دیگر خبرها

  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است