Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، از سیاست‌های برنامه جهانی غذا در توزیع کمک‌های انسان دوستانه در یمن انتقاد کرد.

او افزود: برنامه جهانی غذا کمک‌های انسان‌دوستانه را بر اساس دسته بندی سیاسی توزیع می‌کند و از اجرای آنچه در سیاست‌های آمریکا نپذیرفتنی باشد، خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی الحوثی گفت: دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا مانع رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به صنعاء و استان‌های وابسته به آن می‌شود و اجازه ورود نداشتن مشتقات نفتی به بهانه نبود توافق را علت این اقدام خود بیان می‌کند.

او افزود: سخن مدیر برنامه جهانی غذا درباره کاهش کمک‌ها در مناطق تحت سیطره انصار الله را گوشه‌ای از واقعیت انگیزه‌های سیاسی این سازمان است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن مسئولان و اهداکنندگان را به تدوین ضوابط شدیدی که مانع از رفتار‌ها غیرانسانی برنامه جهانی غذا شود و ضرورت انسانی باقی ماندن این کار فراخواند.

این در حالی است که پیشتر سازمان غذا و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل متحد هستند در خصوص گرسنگی مطلق و قحطی در یمن هشدار داده بودند.

فائو و برنامه جهانی غذا به عوامل متعددی همچون درگیری‌ها، نابسامان شدن وضعیت اقتصادی، وضع آب و هوا، همه‌گیری کرونا اشاره کرده‌اند که مردم را به صورت گسترده‌ای در مرحله فوق‌العاده‌ای از نبود امنیت غذایی سوق می‌دهد.

«برنامه جهانی غذا» که امسال از کمیته نوبل جایزه صلح دریافت کرد از سوی جنبش انصار الله یمن به علت نداشتن رویکرد بی‌طرفانه مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا بسیاری در یمن از سوء تغذیه رنج می‌برند و این اداره همچنین نتوانسته از نظر توزیع کمک‌های بشردوستانه بی طرف بماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن سازمان ملل قحطی در یمن برنامه جهانی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • انتقاد جیمی کاراگر از مهاجمان گل‌نزن لیورپول
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی