Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه تاکنون سه اقدام اساسی در خصوص بازسازی و مرمت مقبره ملک المتکلمین انجام شده است، اظهار کرد: در مقبره ملک المتکلمین، یک سرایدار به همراه خانواده‌اش بیش از ۵۰ سال زندگی می‌کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

وی افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبر‌های موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی با مسئولان بیمارستان داریم و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار کرده‌ایم، حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

گفتنی است؛ به تازگی تصاویری از فضای کارگاهی این مقبره در فضای مجازی منتشر شده است و گفته شده که این مقبره به مخروبه تبدیل شده است و در حال تخریب است.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات از مرمت و بهسازی باغ و عمارت وثوق الدوله

انتقاد عضو شورای شهر تهران از بی توجهی شهرداری به مرمت عمارت وثوق الدوله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت بنای تاریخی مقبره ملک المتکلمین شهرداری تهران مقبره ملک المتکلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت سرانجام فاش شد