Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به سبب پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، مسؤولان مختلف مردم را به در خانه ماندن و سفر نکردن توصیه کردند و انتظار می رفت آمار تردد امسال بسیار کمتر از سالهای قبل باشد.

کاهش 20درصدی تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: 11 میلیون و855  هزار و 675 تردد در 6 ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 14میلیون و 705 هزار و 115 تردد، کاهش 20 درصدی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوب کرد با بیان اینکه کاهش ترددهای این مدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا است اظهار کرد: با توجه به روند صعودی ابتلاء به کرونا در جامعه، توصیه همه مسئولان و دست اندرکاران به مردم ماندن در خانه و کاهش تردد است.

وی افزود: سرعت متوسط تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در مدت مذکور 82 کیلومتر بر ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت مشاهده  می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس اعلام کارشناسان مدیریت راه های استان بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت به محورهای خاش – سراوان و بالعکس و میرجاوه – زاهدان اختصاص دارد.

همانطور که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اشاره کرده است، بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت به محورهای خاش – سراوان و بالعکس و میرجاوه – زاهدان اختصاص دارد.

 

شهرستان خاش به عنوان یکی از شاه راه‌های ارتباطی استان همواره پرترددترین محورهای استان را به خود اختصاص داده است به گونه ای که این شهرستان به عنوان دروازه ورود به بلوچستان است.

در بررسی تعداد تصادفات جاده‌ای و مجروحین اینگونه حوادث در محورهایی که به خاش منتهی می‌شود از جمله محورهای اصلی و فرعی آمارها حاکی از این است که ویروس کرونا سبب در خانه ماندن و در پی آن کاهش ترددها در جاده های این شهرستان نشده است.

ویروس کرونا آنطور که باید بر تردد مردم تاثیری نداشته است

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ پیش از شیوع ویروس کرونا در شهرستان خاش آمار تصادفاتی که توسط ۱۲ پایگاه اورژانس جاده ای خدمات پیش بیمارستانی دریافت کرده اند عدد۴۷۳  بوده است.

علیرضا سرگزی افزود: در اسفند سال ۹۸ تعداد کل تصادفات جاده ای شهرستان خاش ۷۵ مورد اعلام شده بود که در مقایسه با بهمن همان سال با توجه به شیوع کرونا ۹ مورد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۹ نیز ۲۴۶ مورد تصادف در محورهای این شهرستان ثبت و خدمات رسانی شد.

این مسوول بیان کرد: آمار تصادفات جاده ای فروردین ۹۹ با۸۵ مورد حادثه و ۱۱۰ مجروح در مقایسه با اسفند ۹۸ 10 مورد افزایش داشته‌ است.

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی خاش تصریح کرد: بنابر آمار موجود شیوع ویروس کرونا تاثیری در کاهش ترددهای منجر به تصادفات جاده ای نداشته است.

 

  مسؤول اورژانس پیش بیمارستانی خاش بیان کرد: آمار تردد و تصادفات خودروهای سوختکش تغییری نداشته اما حجم تصادفات جاده ای خوردوهای حامل اتباع بیگانه تاحدودی کاهش داشت. 

 

سرگزی افزود: این تصادفات عمدتاً در محورهای اصلی و فرعی که به خاش منتهی می‌شود از جمله محورهای پرتردد زاهدان-خاش، ایرانشهر-خاش و سراوان خاش و.. رخ داده است.

مسوول اورژانس پیش بیمارستانی خاش بیان کرد: در این ایام آمار تردد و تصادفات خودروهای سوختکش تغییری نداشته اما حجم تصادفات جاده ای خوردوهای حامل اتباع بیگانه تا حدودی کاهش داشت. 

وی یادآور شد: آمار تصادفات جاده‌ای عمدتا مواردی بوده که توسط مردم به تلفن ۱۱۵ اعلام و سپس در سامانه اورژانس به ثبت رسیده است.

در گفته‌های مسوول اورژانس پیش بیمارستانی خاش آنچه قابل تأمل است تصادفات خودروهای سوختکش است.

 

بمب های متحرکی که حوادث دلخراش می آفرینند

اگر چه با کاهش تردد مواجه بودیم اما آمار تصادفات نیز قابل توجه است تصادفاتی که بیشتر ناشی از قاچاق سوخت و سرعت غیرمجاز است.

هنوز چند روز از وقوع یک حادثه تصادف در محور سراوان که در آن سه خودروی تویوتا سوختکش به همراه سرنشینانشان طعمه حریق شدند نگذشته است، حادثه ای که گزارش تصویری کامل از آن تهیه شد اما به سبب سوختگی کامل سرنشینان، برای مکدر نشدن حال مخاطب منتشر نکردیم.

 

  در سیستان و بلوچستان بدترین نوع قاچاق، قاچاق سوخت است که بیشتر مواقع در محورهای جنوبی این استان قربانی می‌گیرد، بیکاری و نبود اشتغال مناسب سبب شده جوانان زیادی به این شغل کاذب در جاده های ناهموار سیستان و بلوچستان روی بیاورند و بعضا جان خود را هم از دست بدهند.

 

فیلم کوتاهی از چگونگی تردد خودروهای سوختکش و طعمه حریق شده ناشی از قاچاق سوخت توسط مصطفی حمزه ای عکاس خبرگزاری فارس را در زیر ببینید.

 

 

در سیستان و بلوچستان بدترین نوع قاچاق، قاچاق سوخت است که بیشتر مواقع در محورهای جنوبی این استان قربانی می‌گیرد، بیکاری و نبود اشتغال مناسب سبب شده جوانان زیادی به این شغل کاذب در جاده های ناهموار سیستان و بلوچستان روی بیاورند و بعضا جان خود را هم از دست بدهند.

 

 

به گزارش فارس بر اساس آمار ثبت شده در سامانه اورژانس خاش، مردم استان عمدا توجهی به رعایت خودقرنطینگی و در ضرورت در خانه ماندن نداشته اند و با وجود بحران کرونا و اوج شیوع این ویروس در محورهای پر تردد شهرستان خاش عبور و مرور داشته اند که بخشی از آن منجر به تصادف، جراحت و فوت افراد شده است.

 

کشف 324 هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری 29 متخلف در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 324 هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد و گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

سردار احمد طاهری تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب 2 محل دپوی سوخت و در بازرسی از 8 دستگاه تریلی سوخت کش و 16 دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، 324 هزار و 851 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل 78 هزار و 390 لیتر گازوئیل،8 هزار و 300 لیتر بنزین، 132 هزار و 181لیتر نفت سفید و 105 هزار  و 980 لیتر قیر در شهرستان های،چابهار  سراوان، زاهدان و ایرانشهر کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف 24 دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطرنشان کرد: در این زمینه 29 فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرعت غیرمجاز نیز از دیگر عوامل تصادفات جاده ای است که متاسفانه روز گذشته شاهد نمونه ای از این مورد نیز در محور نیکشهر چابهار بودیم که به دنبال آن 6 نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.

 

 سرهنگ کلبعلی فرمانده پلیس راه شهرستان نیکشهر می‌گوید: تاکید ما بر این است که رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از عجله، شتاب و حرکت در لاین های مخالف جدا خودداری کنند.

 

  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از ایمن سازی فیزیکی 38 باب مدرسه حاشیه راه های این استان با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

 

تلاش برای نجات کودکان از حوادث جاده ای

در این شرایط قطعا جان دانش آموزانی که مدارسشان در حاشیه جاده ها است بیشتر در خطر است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در همین راستا از ایمن سازی فیزیکی 38 باب مدرسه حاشیه راه های این استان با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

سرقت علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ها از دیگر عوامل تصادفات جاده ای

سرقت علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ها نه تنها خسارات مالی به بیت المال وارد می‌کند بلکه عامل تصادفات و به خطر افتادن جان انسان‌های بیگناه می‌شود که متاسفانه عده‌ای سودجو و فرصت طلب بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی، اقدام به سرقت این تجهیزات می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در این زمینه می گوید: سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده‌ای در ۶ ماهه نخست سالجاری در این استان افزون‌بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

 ایوب کرد افزود: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در مسیرهای ارتباطی زیر پوشش می‌کند.

 

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق حمل و نقل ایوب کرد سوختکش ها بمب های متحرک قاچاق سوخت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تصادفات جاده ای آمار تصادفات سرعت غیرمجاز ویروس کرونا شهرستان خاش قاچاق سوخت سوخت قاچاق جاده ها کاهش تردد ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲