Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران طرح سهمیه بندی حامل های انرژی را طرح خوبی برشمرد و با تاکید بر اعتماد سازی مردم توسط مجریان طرح بر واقعی سازی قیمت تاکید داشت.

حمیدرضا صالحی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و از برنامه سوم توسعه با شیب ملایمی به سمت واقعی سازی قیمت های انرژی رفت و ما به فکر ساخت کارت انرژی رفتیم و بر این اعتقاد بودیم مصرف ها برابر نیست و به همین دلیل با طرح های فعلی مجلس موافق هستیم، زیرا که ممکن است نیمی از مردم ایران خودرو داشته باشند و نیم دیگر از حقوق خود در بخش انرژی کشور محروم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه سهمیه بندی سوخت بر اساس خودرو ها نظریه ای اشتباه است.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در خصوص طرح های اعلامی از سوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح وان یا طرح سهمیه بندی بر اساس خانوار طرح های درست و صحیح و همچنین بیانگر کار اساسی مجلس فعلی ما است. این طرح ها به سمت واقعی سازی قیمت ها می رود. همچنین کمیسیون انرژی مجلس می تواند از تجربه طرح کارت انرژی اتاق بازرگانی استفاده کنند.

وی ضمن بررسی مزایا و معایب طرح وان گفت: با این طرح گامی به سمت بهینه سازی انرژی برداشته می شود. در آژانس بین المللی انرژی به بیشترین یارانه دهنده بر حامل های انرژی معرفی شده ایم که مقدار یارانه حدود 60 میلیارد دلار می باشد. البته با این طرح یک بازار انرژی هم تاسیس می شود. لازم به یادآوری است که با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی در صورتی باید این نوع طرح های تصویب شود که مردم توانایی پرداخت قیمت های بیشتر را داشته باشند.

صالحی در ادامه اضافه کرد: در جهت اعتماد سازی طرح های انرژی باید ثابت شود که درآمد های ناشی از این طرح به مردم برمیگردد یا تبدیل به رفاه یا اشتغال یا حمل و نقل ارزان قیمت و غیره برای مردم شود. جامعه باید درآمد ها را لمس و درک کند؛ برای مثال کشور ترکیه با واقعی شدن قیمت ها هر سه ماه یکبار حقوق ها افزایش داده شد.

حمیدرضا صالحی در خصوص قاچاق انرژی در کشور گفت: یکی از عمده ترین قاچاق های صورت گرفته در مرز های شرقی کشور قاچاق گازوئیل می باشد، زیرا که قیمت این حامل انرژی در کشور های دیگر چند برابر می باشد و تنها با کارت سوخت نمیتوان با قاچاق مقابله کرد بلکه قیمت در این امر نقش مهمی دارد. البته در خصوص افزایش قیمت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید با جامعه ارتباط گرفت و منافع حاصل از این طرح برای پروژه های نیمه تمام یا اشتغال جوانان مصرف شود و از طرفی هم حقوق ها افزایش داده شود چرا که خط فقر تا حدود 8 میلیون تومان رسیده است اما همچنان افرادی در جامعه با حقوق 2 میلیون تومانی زندگی می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید به ملت توضیح داده شود که منافع افزایش قیمت به نوعی به خودشان برمیگردد و برای فشار حداقلی بر قشر کثیر جامعه که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند می توان قیمت حامل های انرژی مورد استفاده این افراد را با شیب آرام و حامل هایی که قاچاق می شود را با شیب تند تری به سمت واقعی سازی نرخ برد. لذا مجریان طرح باید از منافع این نوع طرح ها به مردم توضیح دهند و اعتماد آن ها را جلب کنند، البته که با افزایش درآمد ها می توان اعتماد سازی کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی شهید تهرانی مقدم جنگ ناگورنو قره باغ 2020 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 بنزین مجلس حمیدرضا صالحی سهمیه بندی بنزین داود فیرحی شهید تهرانی مقدم جنگ ناگورنو قره باغ 2020 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 انرژی اتاق بازرگانی حامل های انرژی کمیسیون انرژی سهمیه بندی واقعی سازی قیمت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران