Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - برداشت زعفران از مزارع شهر بناب در شهرستان مرند آذربایجان شرقی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرند، برداشت زعفران از مزارع شهر بناب در شهرستان مرند آذربایجان شرقی که به لحاظ استعدادهای بالقوه از نظر کشاورزی، محل مناسبی برای کاشت محصول ارزشمند و استراتژیک زعفران بشمار می‌آید، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اسا این گزارش، کشت زعفران در شهرستان مرند از سال 1378 در حدود یک هکتار با کشت 1.8 تن بذر با روش کپه‌ای شروع شده و هر ساله به صورت تدریجی بین کشاورزان افزایش یافته است، این محصول جزو گیاهان کم مصرف آب، اقتصادی و ارز آور بوده و در بین کشاورزان جایگاه خاصی دارد چراکه با عنایت به نیاز آبی کم و هزینه‌های جانبی کمتر تولید نسبت به سایر محصولات پرمصرف از جمله آفتابگردان و گوجه فرنگی جایگزین شده و الگوی کشت مناسبی برای منطقه است.

انبارهای بورسی آماده پذیرش زعفران تولید سال 99 شدندقیمت خرید توافقی زعفران خراسان شمالی اعلام شد+جزئیاتبرداشت زعفران از مزارع استان خراسان شمالی به روایت تصاویربرداشت "زعفران" در مزارع زنجان به روایت تصویر

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی زعفران از مزارع شهرستان مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان