Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه‌های کاهش قیمت خودرو، گفت: متاسفانه چند وقتی است که خودرو‌های خودروسازان بر اساس قیمت دستوری، قیمت گذاری می‌شوند که این قیمت دستوری را شورای رقابت اعلام می‌کند و باید گفت که فرمول این شورا از پایه اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام خودروسازان به خصوص ایران خودرو و سایپا ماهیانه میلیارد‌ها تومان به دلیل فرمول اشتباه شورای رقابت زیان می‌کنند.

او بیان کرد: آنطور که آمار‌های بورس نشان می دهد، ایران خودرو از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان کرده است که نشان می‌دهد این فرمول ایراد اساسی دارد. بار‌ها گفته شده  است که همواره زیان کرده ایم و متاسفانه این زیان همچنان ادامه دارد.  

نعمت بخش تشریح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، با یک تیر چند نشون می‌توان زد. خودرو باید تک نرخی شود و این وضعیت قرعه کشی و رانتی که اکنون توزیع می‌شود همه از بین خواهد رفت. با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت امسال بر اساس تولیدات ایران خودرو و سایپا، بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می‌کنیم یعنی ایران خودرو و سایپا با زیان خودرو می‌فروشند.  

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یک خودرو پژو پارس درب کارخانه اگر ۱۰۰ میلیون است، در بازار آزاد ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و  فردی که برنده شود بیش از خرید خودرو منفعت می‌برد. از طرفی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران داریم که خدمات بعد از فروش خودرو را رصد می‌کند یعنی شخصی که ماشین می‌خرد، ۳، ۴ ماه بعد کارشناسان تماس می‌گیرند که آیا مشکلات گارانتی دارید یا خیر که ۸۰ درصد خریداران می‌گویند ماشین را فروخته اند.

بیشتر بخوانید

پیش فروش خودروهای بدون شناسنامه اشتباه است؛ قیمت خودرو کاهش می یابد قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد شده است

او با بیان اینکه قرعه کشی خودرو باعث رانت و فساد شده است،  ادامه داد: افرادی که بلد هستند سیستم قرعه کشی را دور بزنند، این کار را به راحتی انجام خواهند داد. این بدان معناست که ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند. باید اجازه داد خودرو در حاشیه بازار به فروش رود که اینگونه می‌توانیم از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنیم و در واقع خودرو تک نرخی خواهد شد.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. امسال علیرغم مشکلات ۲۳ درصد افزایش تولید در این ماه داشته ایم که نشان میدهد عرضه را ما افزایش داده ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید خودرو صنعت خودرو قرعه کشی خودرو ایران خودرو قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی _ اخبار مربوط به تصویب یک قانون مالیاتی حالا مردم را نگران کرده است. قانونی که به مالیات بر عایدی سرمایه معروف است و مجلسی‌ها به آن طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی می‌گویند.

گزارش را اینجا ببینید

ماجرایش این است که از این به بعد خرید و فروش ملک، طلا، خودرو و ارز، مالیات برمی‌دارد، البته شرط و شروط‌هایی هم دارد. اگر ملکی بخرید و در کمتر از یک سال بفروشید، 60 درصد از سودی که به دست می‌آورید را باید مالیات بدهید. بعد از دو سال، 40 درصد، بعد از سه سال 20 درصد و بیشتر از 5 سال، باید5 درصد مالیات بدهید. وقتی خودرو، طلا و ارز می‌خرید، اگر زیر یک سال بفروشید باید 30 درصد سودتان را به دولت بدهید. یک تا دو سال بعد 20 درصد و بعد دو سال هم 10 درصد. 

حالا چند روز است طلافروشان تبریز و تهران اعتصاب کرده‌اند. گفته شده با تصویب طرح مالیات بر عایدی، طلافروشان باید برای دارایی‌های طلای بالای 150 گرمشان مالیات بدهند و فاکتورهایشان را به طور مرتب در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند. البته ارث، جهیزیه، مهریه، طلا تا 200 گرم و ارز تا 2400 دلار برای مردم عادی از مالیات معاف است. اگر هم نیتتان از خرید و فروش کسب سود نباشد، مالیات به شما تعلق نمی‌گیرد. مثلا اگر بخواهید خانه بزرگتر بخرید، لازم نیست مالیات بدهید. اما حالا کارشناسان شک دارند که بتوان این طرح را اجرا کرد.

چون هنوز مشخص نیست افرادی که باید این مالیات را بدهند چطور شناسایی می‌شوند. اگر فردی چندمین خانه‌اش را بخرد اما قصد فروش نداشته باشد، مشمول مالیات نمی‌شود، اما اگر فرد مجبور به فروش شد، از کجا مشخص می‌شود که نیتش چه بوده؟ هنوز جزییات دقیقی مشخص نیست. همین است که مردم را نگران می‌کند. کسی که برای پس انداز، ماهانه بخشی از حقوق خود را طلا یا ارز می‌خرد تا سال بعد بتواند هزینه گران شدن رهن خانه‌اش را بدهد، آیا می‌تواند با اطمینان، نگران از دست رفتن سودش نباشد؟  این طرح ممکن است دردسرهای دیگری هم درست کند.

این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل