Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت السلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای فردی و اجتماعی تلاش برای ترویج فرهنگ اسلامی و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی بوده که در رأس همه کتاب‌ها، کتب آسمانی هستند که خداوند توسط فرشتگان امین، وحی را بر انبیا نازل کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: خداوند علاوه بر جایگاه کتاب، قلم‌ها و آن چه می‌نویسند را نیز تجلیل کرده قلم‌هایی که در راه حق و احیای حقوق مردم می‌نویسند و در رأس آنها قلم‌های الهی که در تکوین می‌نگارد یا در لوح محفوظ ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز گلایه از درگیری‌های مسلحانه و کشته شدن افراد بی‌گناه در استان گفت: درگیری‌های مسلحانه و حادثه تلخ اخیر در خاش و به قتل رسیدن یک کودک در مقابل پدرش بسیار دردناک بود و ضروری است برای کاهش آسیب های این حوزه اصحاب فرهنگ تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: مصیبت‌ها و بلایا ممکن است امتحان‌های الهی برای عموم جامعه و همچنین برای بندگان خاص و ویژه خداوند باشد و برخی از بلایا جنبه هشدار برای تذکر به بندگان دارد و برخی دیگر نشانگر عذاب و عقوبت الهی است.
وی با بیان اینکه عذاب‌ها و مشکلات متفاوت هستند و مصداق آنها مشخص نیست، تاکید کرد: نمی‌توان قضاوت کرد که یک گرفتاری خاص از کدام قسم است و باید همان گونه که در منظومه معارف اسلامی تاکید شده انسان همواره بین خوف و رجا باشد.
عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هم بر ثبت و ضبط آیات الهی و نوشتن قرآن تاکید داشتند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تلاش ائمه اطهار(ع) برای ثبت و ضبط احادیث با وجود اینکه برخی جلوی کتابت حدیث را می‌گرفتند، تصریح کرد: اینکه هم‌اینک در محضر گنجینه‌های ارزشمندی از کتب علمی، تفاسیر و احادیث هستیم محصول زحمات و تلاش‌های گذشتگان، عالمان برجسته و مردان نیک است.
جت الاسلام و المسلمین محامی با تاکید بر انس با کتاب‌ها و عادت دادن فرزندان به مطالعه و در نظر گرفتن سنت قدیمی‌ها که در شب‌های بلند زمستان به مطالعه کتاب می‌پرداختند، افزود: امام خمینی(ره) فاصله زمانی بین پهن شدن سفره و آوردن غذا را غنیمت شمرده و قرآن می‌خواندند. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دوره ۳۰ جلدی کتاب را در مسیر روزانه بین منزل و مدرسه در اتوبوس مطالعه کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان‌های چابهار و قصرقند، گفت: حضور مردم خوب و مهربان، علمای روشن، همراه با نظام و تلاشگر، همت مسوولان و تلاش بزرگان و سران طوایف و قبایل برای پیگیری مشکلات و انبوهی از پروژه‌های در دستور کار مسوولان دولتی، نهادهای انقلابی و گروه‌های جهادی و خیریه، نوید بخش تحولی شگرف در این منطقه در آینده است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با ابراز گلایه از آسیب دیدن فرهنگ کار در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان گفت: با وجود پروژه‌های فراوان، جوانان این مناطق به خاطر اشتغال به مشاغل کاذب حاضر نیستند کاری بر عهده گیرند و نیروی کار باید از خارج استان تامین شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارتقای فرهنگ رانندگی در استان، بیان کرد: وضعیت نامناسب جاده‌ها در استان، خطرآفرین است و شیوه نامناسب رانندگی برخی از شهروندان هم بر این خطر می‌افزاید و هر روز شاهد قربانیان حوادث رانندگی هستیم.
 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان زاهدان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان کتاب سیستان و بلوچستان زاهدان کتاب اخبار کنکور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۸۴ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بروز سیل با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت بنابراین از هموطنان تقاضا می‌شود در روز‌های اخیر از توقف و تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آن‌ها نشود.

وی تاکید کرد: هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف