Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:31:06 GMT

مرور آثار مل گیبسون در شبکه نمایش

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۹۹۰۴

مرور آثار مل گیبسون در شبکه نمایش

شبکه نمایش با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و توجه رسانه ملی به ترویج این موضوع، فیلم هایی با مضامین کتابخوانی و نویسندگی را در جدول هفتگی خود قرار داده است که هر روز ساعت ۱۹ در بخش موضوعیِ منتخب پخش خواهد شد.  همچنین این شبکه در بخش صحنه گران به مرور آثار و فیلم های مل گیبسون خواهد پرداخت.

ساعت ۱۳
فیلم های ایرانی و تله فیلم های شبکه نمایش از شنبه ۲۴ تا جمعه ۳۰ آبان ماه به ترتیب: ”چراغ های ناتمام(فیلم شنبه ۲۴ آبان ماه به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی)”، ”سیب ترش”، ”فرزندان” ، ”به قید قرعه”، ”دست راست من”، ”خاتم شیراز ” و ”عشق شیشه ای” به روی آنتن می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت ۱۹ :
این هفته شبکه نمایش در بخش موضوع منتخب هفتگی خود به فیلم های با مضامین کتاب خوانی و نویسندگی می پردازد که ازشنبه تا جمعه به ترتیب: ”میزری”، ”دزد و نویسنده”، ”نابغه”، ”خانم پاتر”، ”خانه خلوت”، ”چارلز دیکنز-مردی که سرود سال نو را نوشت” و ”عجیب تر از داستان” پخش خواهند شد.

ساعت ۲۱ :
این شبکه در بخش صحنه گران به مرور آثار مل گیبسون بازیگر و کارگردان می پردازد. او که توانست با کارگردانی و بازی اش در نقش اصلی «شجاع دل» آن چنان مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار بگیرد که همزمان دو جایزه اسکار را برای بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کند.

فیلم های این بازیگر عبارتند از: ”سگ آبی”، ”سازمان آلوده”، ”اسلحه مرگبار ۴”، ”لبه تاریکی”، ”نشانه ها”، ”باج” و ”پرفسور و مرد دیوانه” است.

ساعت ۲۳ :
 در بخش فیلم های جذاب شبکه نمایش، ازشنبه تا جمعه به ترتیب فیلم های: ”استاد بزرگ”، ”نمک و آتش”، ”اینو تحلیل کن”، ”سرقت معمولی”، ”اولین قتل”، ”پیرمرد و اسلحه” و ”مایکل کلایتون” روی آنتن می روند.

ساعت ۱ بامداد :
فیلم های کلاسیک شبکه نمایش به ترتیب ”آخرین موج”، ”قطار سریع السیر فون رایان”، ”جنون”، ”قاتلی بر فراز ایگر”، ”اگر زنده ای شلیک کن”، ”مکالمه” و ”دشمنی در اعماق” پخش می شوند.
مستندساز مشهور آمریکایی مهمان شبکه مستند می‌شود/ راس مک ‌الوی در تلویزیون ایران از تجربه‌های مستندسازی خود می‌گوید.

از نردبان چه خبر
جدیدترین قسمت از برنامه نردبان گفت‌وگویی متفاوت با راس‌ مک‌الوی، مستندساز مشهور آمریکایی داشته و وضعیت مستندسازی در ایران را بررسی کرده است و  نوزدهمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 
این قسمت از برنامه با حضور راس مک‌الوی، کارگردان و مستندساز مشهور آمریکایی دنبال می‌شود. او با حضور در برابر دوربین شبکه مستند و گفت‌وگو با حامد شکیبانیا به بررسی مستند در جهان پرداخته و وضعیت سینمای مستند ایران را مورد نقد و بررسی قرار داده است. 
راس مک‌ الوی یکی از مطرح‌ترین مستندسازان آمریکایی است که تاکنون مستندهای زیادی را تولید کرده و به خاطر ساخت مستندهایی درباره خودش، خانواده و اطرافیانش شهرت دارد. او اولین بار با ساخت مستند «حیاط خلوت» در سال ۱۹۸۴ تجربه جدیدی از تک‌گویی‌های مستند را رقم زد و سپس با ساخت فیلم‌هایی مانند «مارش شرمن» (۱۹۸۶)، «زمان نامشخص» و «اخبار ساعت شش» (۱۹۹۶) این تجربه را ادامه داد. 
مک الوی فیلم هایش را در قطع ۱۶ میلی متری می‌سازد و با سبک خاص آثارش که همان «دوربین-قلم» است، جریان‌ساز شده و توانسته به این شیوه از مستندسازی شهرت پیدا کند. او تا به حال ۱۲ فیلم مستند ساخته که بسیاری از آن‌ها جوایز معتبری به دست آورده‌اند؛ مانند جایزه‌های بهترین فیلم مستند از جشنواره ساندنس (مارش شرمن) و جشنواره هاوایی (اخبار ساعت شش). آخرین فیلم او با عنوان برگ‌های روشن در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است.
در این قسمت هم‌چنین، مهدی باقری نگاهی به آثار این مستندساز داشته و آنها را بررسی کرده است. امید بلاغتی نیز مستند «اخبار ساعت ۶» ساخته راس مک‌الوی را تحلیل کرده است. 
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. «نردبان» در استودیوی فرهنگسرای ارسباران ضبط شده است.

فصل سوم فرمول یک روی آنتن خواهد رفت  

سومین فصل برنامه "فرمول یک" به تهیه کنندگی و اجرای "علی ضیا" از دوشنبه ۲۶ آبان روی آنتن شبکه یک می رود.
بنا بر گفته مدیرگروه اجتماعی شبکه یک، از آنجایی که قرار است این برنامه به انتخاب چهره مردمی سال منجر شود، مسلماٌ یکی از اهداف این برنامه هم معرفی افرادی است که درسطح جامعه فعالیت های انسان دوستانه ای انجام می دهند و به نحوی حال مردم را خوب می کند مخصوصا دراین شرایطی که بیماری کرونا جامعه و مردم را در برگرفته است، بنابراین بنای فصل جدید فرمول یک دعوت ازافراد خیری است که درترویج کار نیک و خیرخواهانه نه تنها پیشقدم هستند بلکه الگوسازی هم می کنند.

"فضل الله شریعت پناهی" تاکید کرد: فرمول یک از دوشنبه ۲۶ آبان با ساختار جدید، حال و هوای جدید و درساعت جدید پخش خواهد شد. او اظهار داشت: فرمول یک دیگر برنامه روتین روزانه نیست بلکه قرار است برنامه برنامه ای شبانگاهی باشد که سه شب درهفته و روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه پس از سریال شبانگاهی پخش شود.

وی با بیان این که فصل جدید فرمول یک تولیدی خواهد بود، عنوان کرد: قطعاٌ فضای این برنامه با ساختاری جدید، درعین گفتگو محور بودن، فضای شاد و مفرحِ آرام بخشی را به همراه خواهد داشت.

مدیرگروه اجتماعی شبکه یک همچنین درباره اقبال مخاطبان از پخش شبانه فرمول یک تصریح کرد: وقتی پخش برنامه ای از بعدازظهر به شب تغییر می یابد، بیننده با سابقه ای که از علی ضیا دارد، کار را  دشوار خواهد کرد به خصوص اینکه برنامه پس ازهشت ما دوری از آنتن، دوباره درجدول پخش قرار گرفته است.

شریعت پناهی افزود: تولیدی شدن کار بطور قطع کیفیت برنامه را افزایش می دهد و به امید خدا پس از پخش چند برنامه به اصطلاح بالا و پایین کار دست تهیه کنندگان می آید.
"فرمول یک" به تهیه کنندگی سیدعلی ضیا، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته حوالی ساعت ۲۳:۱۵ و به مدت ۷۰ دقیقه پخش خواهد شد.

 خبرنگاران مطرح و بررسی سینمای دهه نود در "نقد سینما"
از سوی دیگر برنامه «نقدسینما»، جمعه این هفته ۲۳ آبان ساعت ۲۲ ماه با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن می‌رود.
در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی با همراهی  آرش خوشخو و صادق باطنی تصویر امید در سینمای ایران را بررسی خواهند کرد، در ادامه گفت وگو، مفهوم امید در آثار سید رضا میرکریمی کارگردان با سابقه سینمای ایران مورد بحث و گفت وگو قرارخواهد گرفت. 
"نقد سینما"  به بهانه سال پایانی دهه نود و نزدیکی به ایام آخرین جشنواره فیلم فجر در این دهه، در دومین برنامه از سلسله گفت وگوهای بررسی دهه نود، با حضور وحید جلیلی، فعال فرهنگی، درباره ورود و جایگاه نسل جدید سینماگران، گفت وگو خواهد شد.  
بخش های دیگر برنامه این هفته شامل بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی و سینا کلهر از خبرنگاران مطرح حوزه سینما و رسانه  با موضوع  آخرین رویدادهای سینمایی و انتخاب فیلم سینمایی « خورشید » به کارگردانی مجید مجیدی برای حضور در رقابت اسکار و نیز میز آموزش فیلمسازی بهروز افخمی با موضوع تدوین در سینما خواهد بود.  
برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن می‌رود.

برچسب‌ها شبکه مستند شبکه یک سیما تلویزیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه مستند شبکه یک سیما تلویزیون شبکه مستند شبکه یک سیما تلویزیون اخبار کنکور تهیه کنندگی شبکه نمایش شبکه مستند فرمول یک خواهد شد روی آنتن گفت وگو شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده، اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظر‌ها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبر‌هایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده، اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری، چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

دیگر خبرها

  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها