Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم ایجاد محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا، بیان کرد: یکی از مزایای ایجاد محدودیت‌ها می‌تواند، بازیابی دوباره کادر درمان باشد، ولی هدف اصلی این است که میزان ابتلا کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی میزان بستری کاهش پیدا کند، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا می‌کند، اما وقتی میزان بستری بالا است به ظرفیت بیمارستانی فشار می‌آورد و این موضوع در تمام کشور‌ها ثابت شده که میزان مرگ و میر هم با این شرایط بالا خواهد رفت، ولی وقتی بتوانیم شرایط را با کاهش تردد‌ها کنترل کنیم و تراکم بیمارستانی کم شود، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حریرچی در رابطه با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی برای محدودیت‌های سراسری در کشور، افزود: بالاخره ۶۵ نفر از رئیس دانشگاه‌ها که فرماندهی خط مقدم کرونا را بر عهده دارند و حتی خیلی از آنان خودشان یا همکارانشان به ویروس مبتلا شدند و شرایط استان‌ها را به خوبی می‌دانند، درخواستی دادند و قاعدتاً درخواست افرادی که در خط مقدم هستند، مورد عنایت و توجه قرار خواهد گرفت.
بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بیماران کرونا؛ نگران هزینه درمان نباشیدوی با اشاره به علائم جدید ویروس کرونا ببان کرد: باید توجه داشته باشیم که این ویروس همه‌ی سیستم‌های بدن را درگیر می‌کند و بعضی از خصوصیات ویروس از اول شیوع آن بوده، ولی، چون مواجه‌ی بشر با آن تازه بود و شناسایی کاملی از ویروس کرونا نداشتیم، این علائم کشف نشده بود.

وی ادامه داد:، اما الان به دلیل افزایش آگاهی و افزایش موارد، با دقت بیشتری می‌توان علائم را شناسایی کرد.

حریرچی افزود: البته رفتار ویروس هم تغییر می‌کند، چون تا الان ظاهر‌های مختلفی هم از ویروس دیدیم و امکان دارد تغییرات دیگری هم در آینده برای ویروس وجود داشته باشد. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران کاهش پیدا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما و بارش باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، مرتضی اثمری اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی در سطح استان به تناوب تا روز جمعه ضمن افزایش سرعت باد شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود. همچنین در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در برخی ساعات تشکیل مه و کاهش دید خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست. از امروز تا روزهای پایانی هفته در پاره‌ای از نقاط بادخیز، وزش باد به‌صورت لحظه‌ای شدید و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

اثمری تأکید کرد: روز پنج‌شنبه، دمای هوا بین ١٠ تا ١٢ درجه و دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٨ و ٣١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٧ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با دمای ١٢ درجه و سرخس با دمای ٣٨ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و بیشترین میزان بارندگی از ریوش به میزان یک میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 751539

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد