Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه هر بخشی که بتواند به توسعه استان کمک کند مورد حمایت قرار می گیرد، افزود: مصرف بالای آب در بخش کشاورزی به ویژه حوضه دریاچه ارومیه یک ضعف اساسی است که می توان با بهره گیری از شیوه های نوین نسبت به کاهش مصرف از هفت میلیارد متر مکعب فعلی به ۲ میلیارد مترمکعب اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای دگرگونی در شیوه های سنتی کشاورزی و تغییر الگوی کشت، شورای راهبردی کشاورزی استان را تشکیل داده ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار برای پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی به شرکت های فناور و دانش بنیان خبر داد و اضافه کرد: پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام جهاد دانشگاهی و پرداخت تسهیلات کم بهره از وزارت کار هستیم و به زودی طرح هایی که از قابلیت لازم برخوردار هستند، به این ۲ نهاد معرفی می شوند.

شهریاری بیان کرد: در معرفی محصولات با ارزش افزوده بالا به شهرستان ها از جمله گیاهان دارویی ضعف اساسی وجود دارد و می طلبد شرکت های فناور ر این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

وی، جهاد دانشگاهی را نهادی علمی و موثر در توسعه دانست و افزود: از طرح ها و ایده های جهاد دانشگاهی برای سرعت بخشی به روند توسعه استان حمایت می کنیم.

 به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های با بیشترین میزان تولید در کشور است و سالانه بیش از ۶.۲ میلیون تن اقلام مختلف کشاورزی در این استان تولید می شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کشاورزی محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کشاورزی محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی کشاورزی محمدمهدی شهریاری اخبار کنکور آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد