Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:48:32 GMT

آبگیری اولیه سد خرمرود تویسرکان ظرف یک سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۰۴۷

آبگیری اولیه سد خرمرود تویسرکان ظرف یک سال آینده

محمدمهدی مفتح از پیشرفت ۳۵٫۵ درصدی سدخرمرود خبر داد و گفت: امیدواریم پس از بهره برداری از این سد، با تأمین آب مورد نیاز در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعتی، شاهد تثبیت جمیعت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی زمینه ساز تسریع در روند ساخت آن طرح ها می شود، این مطلب را به خوبی می توان در ساخت سد خرمرود در شهرستان تویسرکان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ ساخت این سد سال ۹۶ به زمین خورد و یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفتند.

به گفته محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر این سد که از نوع زون بندی با هسته رسی است با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پیشرفت قابل قبولی داشته و طبق گفته متولیان ساخت آن، ظرف یک سال آینده آبگیری و دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

مفتح با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۷۰ نفر در ساخت سد خرمرود فعالیت می کنند، عنوان کرد: همکاری و همیاری مردم این منطقه و بخش خصوصی در روند عملیاتی شدن این شد برای توسعه و آبادانی قابل تحسین است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۳۵٫۵ درصدی این سد خبر داد و عنوان کرد: حجم مخزن این سد هشت میلیون متر مکعب است و پیش بینی شده که پس از تکمیل و بهره برداری در سه بخش تأمین آب عمده روستاهای منطقه خرمرود، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس معتقد است با تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها، به طور قطع شاهد تثبیت جمیعت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش عصر همدان، سد مخزنی خرمرود، یک پروژه ملی است که وسعت آن ۱۲۰ هکتار و سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار است. مردم این منطقه امیدوارند مشکلات آبی آنان در حوزه های مختلف پس از راه اندازی سد مرتفع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی