Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پس از اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه، مسئولان زنجانی به خاطر ناتوانی در کنترل اوضاع، برای تعطیلی کسبه‌ها و اصناف دست به گریبان قطع برق شدند که همین موضوع اعتراض شهروندان زنجانی را به همراه داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، با اجرا شدن طرح محدودیت‌های کرونایی در کشور به دستور رئیس جمهور، این قانون از 20 آبان ماه در استان‌های هدف از جمله "زنجان" به شکل اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قانون مقرر شد برخی از مشاغل غیرضرور در ساعت 18 به کار خود خاتمه دهند ولی اجرای این دستور عملا در20 آبان ماه از سوی اکثر کسبه‌ها و مشاغل رعایت نشد. سرانجام در 21 آبان ماه بازرسان سازمان صمت، اصناف و اکیپ‌هایی تحت دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند و با متخلفان این دستور برخورد قانونی کردند و آن‌ها را توجیه به بسته شدن مغازه‌ها کردند. حتی اسماعیل مسلمی مدیر بازرسی سازمان صمت در گفت‌وگو با این رسانه از پلمپ چند واحد صنفی در همان شب 21 آبان خبر داد.

نکته قابل توجه اینجاست که در همان شب 21 آبان پس از ساعت 18 برق شهری در مرکز شهر و برخی مناطق زنجان قطع شد و همین موضوع ساختار شهری زنجان را بهم ریخت و سبب ایجاد ترافیک‌های سنگینی در شهر شد چراکه با قطعی برق عملا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از کار افتاد. همین موضوع موجب شد بسیاری از شهروندان زنجانی با اداره برق تماس بگیرند و چرایی قطعی برق را جویا شوند. نکته کلیدی اینجاست که اداره برق در پاسخ به شهروندان دلیل قطعی برق را "اتصال" عنوان کرد.

روز گذشته در کمال ناباوری رضا عسگری فرماندار زنجان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های استان به قطعی برق شب 21 آبان اشاره و اذعان کرد که  قطعی برق در راستای ارائه هشدار به کسبه‌ بوده و طبق برنامه این قطعی‌ها انجام شده است. همینطور این مسئول بیان کرده بود که این قطعی‌ها در ستاد کرونای استان مصوب شد و یک برنامه پیش اعلام شده بود و حتی تمام اتحادیه‌ها از این موضوع باخبر بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: 300 کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی استان تامین شد/کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز داریمرعایت قوانین مقابله با کرونا در همه فعالیت‌های اجتماعی الزامی استشرایط وخیم کرونایی در فرانسه؛ هر 30 ثانیه یک بیمار در بیمارستان‌ها بستری می‌شوداستقبال گردشگرپذیرترین شهر ایران از طرح محدودیت کرونایی+ فیلم‌

البته روابط عمومی اداره برق در پاسخ به پیگیری تسنیم اعلام کرد که این تصمیم گویا بر اساس مصوب ستاد کرونای استان بوده و هیچ هماهنگی با این اداره نشده بود. حتی ترافیک‌های سنگین شهر زنجان در تقاطع‌های شلوغ مرکز شهر و همینطور نبود مامور راهنمایی و رانندگی ثابت می‌کند که گویا ستاد مقابله با کرونا با نیروی انتظامی هم هماهنگی‌های لازم را انجام نداده بود.

ولی سوالی که از مسئولان ستاد مبارزه با کرونا خصوصا "استاندار زنجان"، "معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری" و "فرماندار زنجان" مطرح است این است که آیا قبل از اجرای این کار، عواقب و پیامدهای این طرح سنجیده شده بود؟ این طرح بر اساس کدام طرح کارشناسی انجام شده است؟ آیا برای اجرای این طرح از کارشناسان اداره برق نظرخواهی شده بود؟ کدام کارشناس برق به این طرح رای مثبت داده بود؟ آیا با دستگاه‌های نظارتی در خصوص این طرح مشورتی شده بود؟ آیا راه‌های بهتر برای تعطیلی مشاغل و کسبه نبود؟ 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که راه‌های بسیار زیادی وجود دارد تا ستاد مقابله با کرونا کسبه‌ها و اصناف را در هسته مرکزی شهر تعطیل کند و اصلا نیازی به قطعی برق و ایجاد خسارت به تجهیزات کسبه‌ها نبود. پس از منتشر شدن مصاحبه فرماندار زنجان با یکی از رسانه‌ها مبنی بر قطعی عمدی برق در هسته مرکزی شهر موجی از نارضاتی و گلایه شهروندان در زنجان به راه افتاده است و همه شهروندان از این طرح‌های بدون کارشناسی شده ستاد مقابله با کرونای استان گلایه دارند. امیدواریم مسئولان مربوطه پاسخ درست و قانع‌کننده‌ای را به شهروندان ارائه دهند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا اداره برق قطعی برق کسبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟