Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:35:04 GMT

توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۱۴۹

توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی

بازگشایی تمام راه‌های ارتباطی در ساحل دریای مدیترانه، جمع آوری مواد منفجره و مین‌های باقی مانده از جنگ و تجمیع مزدوران بیگانه در طرابلس و بنغازی برای اخراج از لیبی مهم‌ترین توافقاتی بود که در نشست کمیته مشترک نظامی ( ۵-۵ ) در شهر سرت به دست آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم پس از توافق دولت‌های طبرق و طرابلس برای پایان دادن به بحران داخلی لیبی و گام برداشتن در این زمینه، اولین نشست کمیته مشترک نظامی ( 5-5 ) در شهر راهبردی سرت ( حد فاصل طرابلس- بنغازی ) تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد و شرکت کنندگان در آن  پس از سه روز گفت‌وگو با صدور بیانیه‌ای به  نشست خود پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه هدف از نشست سرت ادامه یافتن مقررات اجرای آتش بس در لیبی عنوان و تاکید شده‌ است: در این نشست بر بازگشایی راه‌های مواصلاتی ساحل دریای مدیترانه توافق شد تا شهروندان بتواند با امنیت کامل  به شهرها و روستاهای این منطقه رفت و آمد کنند.

در بیانیه پایانی نشست کمیته مشترک نظامی ( 5-5) آمده‌ است: شرکت کنندگان در نشست سرت توافق کردند که مین‌ها و مواد منفجره به جای مانده از جنگ داخلی را تحت نظارت سازمان ملل جمع آوری کنند. همچنین آنان توافق کردند،  تمام مزدوران و جنگجویان بیگانه از مناطق ساحلی دریای مدیترانه بیرون رانده شوند و آنان را در طرابلس و بنغازی مستقر کنند تا عملیات اخراج مزدوران و جنگجویان بیگانه از لیبی شروع شود.

واکنش دادگاه بین‌المللی کیفری به استفاده از مین علیه شهروندان در لیبی

در این بیانیه تصریح شده‌ است: کمیته مشترک نظامی دستور داده تا تمام سلاح‌های سنگین و سبک از مناطقی ساحلی دریای مدیترانه خارج شوند و هنگامی که نیروهای نظامی از این مناطق بیرون رفتند،  یک نیروی انتظامی با هماهنگی کمیته مشترک تشکیل  خواهد شد و مسئولیت تامین امنیت این مناطق را به عهده می‌گیرد.

قرار شد کمیته مشترک نظامی ( 5-5) نشست بعدی خود را در نزدیک‌ترین زمان ممکن برگزار کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نشست کمیته مشترک نظامی دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس