Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:55:21 GMT

آیا شرایط نگهداری واکسن های کرونا سخت است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۱۶۵

آیا شرایط نگهداری واکسن های کرونا سخت است؟


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی نیوساینتیست، این احتمال بر اساس نتایج مطالعه دو گروه از محققانی است که آنها هم برای تولید واکسن های خود از همان فناوری mRNA استفاده کرده اند.

این محققان متوجه شدند که واکسن های تولیدی آنها برای مدت دست کم سه ماه می توانند در دمای یخچال ثابت بمانند.

این مطالعات نشان می دهند که واکسن های mRNA ممکن است در دماهای بالاتری از آنچه تصور می شود، ثابت بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت ممکن است نیازی به نگهداری واکسن کرونای شرکت فایزر و سایر واکسن های کرونای مشابه در دمای منفی ۷۰ درجه نباشد که این مسئله توزیع این واکسن را در سراسر جهان بسیار راحت تر می کند.

کاندیدای واکسن فایزر هفته جاری هیجان زیادی در سراسر جهان ایجاد کرد. شرکت فایزر بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود اعلام کرد که به نظر می رسد این واکسن بیش از ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

قرار است واکسن جدید فایزر برای کووید ۱۹ تا پایان ماه نوامبر مجوز تولید انبوه را دریافت کند.

احتمالا برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید دو واحد از آن با فاصله چند هفته ای تزریق شود. داده‌های اولیه به دست آمده از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده کنند.

به گفته مقامات شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است. این عوارض شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می‌مانند.

با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست، اما می‌تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت‌های عادی روزمره شود. همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق شود، دریافت کنندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می‌کنند.

به گفته شرکت فایزر برقراری ارتباط موثر با مصرف‌کنندگان و اطلاع رسانی درباره لزوم تزریق دو واحد از واکسن و نیاز به سپری شدن یک ماه از تزریق آن برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس، امری ضروری است.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم واکسن فایزر واکسن کرونا ویروس کرونا داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم عوارض جانبی شرکت فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان