Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:23:07 GMT

اعمال محدودیت یا افزایش نظارت؛ کدام کارآمدتر است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۴۶۵

اعمال محدودیت یا افزایش نظارت؛ کدام کارآمدتر است

اعمال محدودیت ها و یا افزایش نظارت برای رعایت اصول بهداشتی دو مقوله مهم برای کنترل شیوع بیماری کرونا است اما کدام روش کارآمدتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری حساسیت مسئولان را افزایش داده و این موضوع موجب تصمیم گیری هایی در ستادملی کرونا شده که ایجاد محدودیت ها از اولویت و توجه بیشتری برای کنترل زنجیره بیماری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاهش زمان فعالیت ها، تعطیلی برخی از مراکز، تغییر در سیستم آموزشی کشور و کنترل ترددهای بین شهری از جمله محدودیت های مصوب ستاد کرونا است اما در مقابل این تصمیم گیری فرار از قانون و یا چالش های ناشی از آن جامعه را فراگرفته است.

 

مشکلات معیشتی، کاهش یادگیری با روش آموزش آنلاین و ناقص ماندن برخی از کارها به دلیل محدودیت های کرونا به وجود می آید و گلایه ها را افزایش می دهد و اما برای سلامت جامعه به این محدودیت ها نیاز است.

 

برخی از افراد با وجود محدودیت ها اما همچنان قانون گریز و بی توجهی به اصول بهداشتی هستند که باید جریمه های سنگین برای آن ها پیش بینی شود.

 

در خانه ماندن و خودداری از تردد بی مورد در شهرها نقش موثری در کاهش ابتلا به بیماری دارد اما به دلیل نیازهای معیشتی بسیاری روانه خیابان ها می شود و با تراکم و افزایش شلوغی ها زمینه را برای پیشرفت ویروس فراهم می کنند.

 

افزایش نظارت ها موضوع جدی است که به ضمانت اجرایی و اعمال قانون های سنگین و بازدارنده نیاز دارد تا اینکه فرصتی برای کنترل بیماری باشد و سلامت جامعه به خطر نیفتد.

 

افزایش نظارت ها در کاهش تعطیلی و محدودیت ها نقش دارد و البته اجرای این سیاست چالش های اقتصادی کمتری را برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر ایجاد می کند و آن ها قادر به امرار معاش خواهند بود.

 

بررسی نقش محدودیت ها و یا کارآمدی نظارت ها یک اصل جدی و مورد نیاز در مدیریت مسئولان است تا اینکه به نتیجه مشخص و اثر بخشی برسند.

 

*تاکید بر اصول بهداشتی در کنترل شیوع کرونا موثر است

 

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: تاکید بر حفظ ایمنی و افزایش نظارت های بهداشتی در کنترل شیوع کرونا موثر  است.

 

«رسول جهانگیری» با اشاره به اینکه ستاد کرونا در مقاطع زمانی محدودیت هایی را برای مشغال مصوب می کند، افزود: افزایش نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و رعایت دستورالمعل ها در مدیریت این بیماری موثر است.

 

وی ادامه داد: همگرایی مردم در رعایت مسائل بهداشتی و نظارت بر حسن اجرای آن به جای اعمال محدودیت ها و تعطیلی مراکز اقتصادی و بهداشتی نیاز و نتیجه بخش خواهد بود.

 

جهانگیری با بیان اینکه بسیاری از اصناف این استان به دلیل شرایط اقتصادی و تعطیلی ها دچار ورشکستی و خسارت شده اند، خاطرنشان کرد: حمایت از این قشر با توزیع بسته های حمایتی و بخشش های مالیاتی و عوارضی به آن ها کمک خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: سلامت جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید همه افراد در رعایت اصول بهداشتی و همکاری کنند.

 

*نیازهای معیشتی در اعمال محدودیت ها نباید فراموش شود

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نیازهای معیشتی مردم در اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل نباید فراموش شود.

 

«رضا خدیوی» با اشاره به اینکه کسبه برای تامین معاش در خیابان ها و بازار حاضر می شوند، افزود: تامین مالی اقشار مختلف جامعه با وجود شرایط اقتصادی سخت، مورد نیاز و اهمیت است و اعمال محدودیت ها بدون توجه به این موضوع کارساز نیست.

 

وی ادامه داد: نیازهای اقتصادی و ورشکستی ها موجب بی توجهی برخی از افراد به قوانین، توصیه ها و اعمال محدودیت ها شده که باید این موضوع مدیریت شود.

 

خدیوی به موضوع بیمه اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت:  دولت باید برای این موضوع برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام دهد تااینکه بیماری کنترل شود.

 

وی نظارت بر رعایت اصول بهداشتی را اصلی مهم بیان کرد و گفت: برای افزایش سلامت و کنترل زنجیره انتقال بیماری به همکاری مردم با رعایت توصیه های اولیه نیاز است و از طرفی هم باید جنبه های نظارتی برای کاهش انگیزه تخلف و سرپیچی از قوانین افزایش یابد.

 

این متخصص کنترل انتقال ویروس کرونا را در مشارکت و احساس مسئولیت همگانی موثر دانست و گفت: مردم باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی تعهد و مسئولیت خود را هر کجا اجرا کنند و استفاده از ماسک، عدم حضور در مناطق شلوغ، مدیریت ترددها، شستن و ضدعفونی دست ها در این خصوص لازم است.

 

*مشارکت همگانی در کاهش محدودیت ها

 

اعمال محدودیت های متفاوت برای کنترل بیماری کرونا راهکاری اصلی اساسی و مهم است اما از طرفی مشکلات معیشتی، نیازهای ارتباطی و برخی از دغدغه ها موجب می شود که این محدودیت ها آسیب هایی نیز داشته باشد اما از طرفی باید نظارت ها نیز افزایش یابد.

عدم استفاده از ماسک و اصول بهداشتی توسط برخی از مردم، چالشی جدی است که انتقال ویروس کرونا را سریع تر و پرشتاب می کند و برای همین موضوع باید همه احساس مسئولیت کنند و امربه معروف و نهی از منکر در رعایت بهداشت برای سلامت فرد و جامعه نیاز است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعمال محدودیت کرونایی ماسک زدن پروتکل های بهداشتی کرونا اصفهان رعایت اصول بهداشتی اعمال محدودیت ها افزایش نظارت محدودیت ها برای کنترل نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه مازندران از اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی مازندران در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های مواصلاتی این استان از روز چهارشنبه دوازدهم تا روز شنبه شانزدهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ایام تردد موتور سیکلت تا ساعت شش صبح روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود است، بیان کرد: در این محور از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال می‌شود که از ساعت ۲۴:۰۰ این یک‌طرفه به اتمام می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای چهارشنبه و جمعه هفته جاری دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: این اعمال محدودیت ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل و از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال و از ساعت ۲۴:۰۰ یک‌طرفه بودن آن اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه پانزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس، از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در روز شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) یک‌طرفه اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این محور از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام پیدا می‌کند و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود، تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه شانزدهم از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال به مقصد چالوس انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال، از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی را آزاد عنوان و مطرح کرد: اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در محور هراز بیان کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه تا روز شنبه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

جهان‌تاب با تاکید بر اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است، اظهار داشت: تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد انواع کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت شش صبح روز چهارشنبه تا ساعت دو بامداد روز یکشنبه شانزدهم از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

کد خبر 749646

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟