Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرلشکر «عبدالامیر الشمری» جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق امروز در سخنانی گفت: تاکنون برای انجام رزمایش نظامی با طرف سعودی توافق نکرده ایم.

وی درباره گشودن شدن گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان گفت: ما همه اقدامات امنیتی برای گشودن این گذرگاه را انجام داده ایم.

پیش از این، گذرگاه عرعر فقط برای اعزام زائران عراقی به مناسک حج استفاده می شد اما دولت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق اخیرا با عربستان برای گشودن آن برای تجارت و بازرگانی توافق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافل سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق از بیش از دو هفته پیش تاکنون درحال هشدار درباره سرمایه گذاری عربستان در عراق بویژه در جنوب و مرکز این کشور هستند و با توجه به سابقه بد رفتار عربستان با عراق در سالهای بعد از سرنگونی صدام و ارسال هزاران تروریست به این کشور، درباره پیامدهای امنیتی و اقتصادی و سیاسی منفی آن برای عراق هشدار می دهد.

سرلشکر «عبدالامیر الشمری» جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همکاری امنیتی با مصر و اردن نیز در حال حاضر به جنبه آموزشی محدود می شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات مربوط به دو جنایت اخیر در مناطق «الفرحاتیه و الخیلانیه» عراق تکمیل شده است، افزود: ارتش عراق نیازمند فناوریهای مدرن است و این همان کاری است که اکنون در جریان است و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور مسلح کردن نیروها به فناورهای مدرن نظیر پهپاد، سامانه های راداری و توسعه توانمندیهای نیروی هوایی را صادر کرده است.

سرلشکر الشمری تصریح کرد: ماموریت ارتش پاسداری از مرزهای بین المللی و تامین امنیت تاسیسات زیربنایی و پشتیبانی از عملیات مبارزه با تروریسم است.

وی درباره وضعیت نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق ابراز عقیده کرد: "نقش نیروهای آمریکایی در عراق به شناسایی و پشتیبانی هوایی و آموزش و مسلح کردن محدود می شود و نیرویی زمینی وجود ندارد. نیروهای خارجی درچارچوب ائتلاف بین المللی فقط در دو محل یعنی اربیل و پایگاه عین الاسد حضور دارند".

سرلشکر الشمری با رد توقف پرواز و استفاده از جنگنده های «اف ۱۶» ارتش عراق گفت: (فعالیت) این هواپیماها متوقف شده است و میزان آمادگی آنها برای اجرای حملات علیه مقرهای تروریستی بسیار بالا است. ماموریت های مرکز هماهنگی با اقلیم کردستان عراق شامل برنامه ریزی متقابل عملیات نظامی به همراه مبادله اطلاعات است.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان الحشد الشعبی بخشی از ساختار نظامی عراق است و زیر نظر ستاد عملیات مشترک عمل می کند.

فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) این کشور سبب شد که گروه تروریستی داعش بعد از سه سال نبرد بی امان در عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی شکست خورده و اراضی عراق از اشغال این گروه تروریستی آزاد شود.

برچسب‌ها عربستان سعودی الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی عربستان سعودی الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس