Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بر اقدام عاجل در زمینه ایجاد مشاغلی که بازار خوبی دارند تاکید کرد و گفت: استانداری استان در این مسیر از طرح مشاغل خانگی حمایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در شرایط امروز یکی از راهبردهای مهم در ایجاد اشتغال است لذا باید جهت پایداری سازی این مشاغل توجه ویژه ای برای فروش در بازار این محصولات  داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ماندانا زنگنه‌سروش یادآور شد: نهادسازی و راهبری فعالین این حوزه بسمت ایجاد تشکل‌ها، در کنار پیگیری نیازهای قانونی این مشاغل می‌تواند شکوفایی بهتری را در چرخه اقتصاد استان رقم زند و امید است یک فرآیند نوین را در این مسیر با حضور جهاددانشگاهی شاهد بود تا اتصال های فعالیت های قبلی انجام شده در این حوزه را در آینده دید.

وی اظهار داشت: مطالعات قبلی اشتغال انجام شده در استان بیشتر پوشش‌دهنده مشاغل سنتی بوده است و نوآوری و ایجاد عناوین شغلی جدید، راهکارهای فروش محصولات و بازارسازی را بخوبی پوشش نداده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: لذا لازم است جهت ایجاد مشاغلی که بازار خوبی در استان دارد اقدام عاجلی را در میدان عمل صورت داد و در این مسیر حمایت و همراهی از طرف ما خواهد بود.

رییس جهاددانشگاهی سیستان وبلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در حال اجرا می‌باشد.

دکتر منصور تاجری ادامه داد: این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاددانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزود: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، آموزش، مشاوره و توانمندسازی و در نهایت اتصال به بازار در حال اجراست.

رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزان و اجراکنندگان این طرح نیز در پیاده‌سازی آن از جزئی‌نگری پرهیز نموده و با نگاهی کل‌نگر و سیستمی به شرایط موجود در پی ارائه راهکارهای بومی و منطقه‌ای اثرگذار با اهداف ایجاد اشتغال پایدار در استان می باشند.

گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه inhb.ir مراجعه کنند. همچنین شرایط متقاضیان ثبت‌نام در این طرح، حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استانی اقتصادی توسعه مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرهنگ سارانی فرمانده‌سپاه چابهار گفت:با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خدمات رسانی‌به سیل زدگان جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ارسال کمک‌های امدادی سپاه به سیل زدگان همچنان با قوت‌ مثل روز‌های اول سیل ادامه دارد.
وی گفت: امروز با همت نیروی زمینی سپاه پاسداران  ۷۰۰‌ کیسه آرد و‌ ۳۰ تانکر آب شرب بین در بین روستا‌ییان بخش مرکزی چابهار، بخش پلان و‌بخش پیرسهراب، که در سیل دچار خسارت شده اند توزیع شد و روز‌های آینده کمک‌های بیشتری به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد