Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزیاتو، رییس سرویس اطلاعات دفاعی بریتانیا هشدار داده که موشک جدید روسیه با نام Skyfall می تواند سال ها دور زمین چرخیده و در هر لحظه که روس ها بخواهند یک حمله هسته ای را انجام دهد. موشک ۹M730 Burevestnik که در میان کشورهای عضو ناتو با عنوان Skyfall شناخته می شود همان موشکی است که با مرگ دستکم ۵ دانشمند روسی در حادثه نیونوکسا در شمال شرقی روسیه مرتبط بود، حادثه ای که به نشت مواد رادیو اکتیو و بالا رفتن سطح این ترکیبات به میزان صد برابر بیشتر از سطح مرگبار منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ژنرال جیم هاکنهول، رییس سرویس اطلاعات دفاعی بریتانیا در یک نشست خبری در این باره چنین گفته است: «مسکو در حال آزمایش سیستم موشکی کروز مادون صوت با قدرت هسته ای است که می تواند به تمام نقاط جهان برسد و امکان حمله از مسیرهای غیرقابل انتظار را ممکن می سازد». کارشناسان تسلیحاتی بر این باورند که موشک روسی Skyfall می تواند برای سال ها دور زمین چرخ زده و در هر لحظه آمادگی انجام یک حمله هسته ای را داراست. سال گذشته خبر رسید که این موشک ممکن است در سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز ظاهراً این موشک را «نوعی بسیار جدید از سلاح ها» با «برد نامحدود و توانایی بی پایان مانور» دانسته است.  
ژنرال هاکنهول می گوید که روسیه در حال «زیر پا گذاشتن مرزهای علم و معاهده های بین المللی» و موشک هسته ای جدید می تواند «زمان پرسه زنی نسبتاً بی پایانی» داشته باشد. وی در ادامه این کنفرانس خبری هشدار داد که روسیه سرمایه گذاری های قابل توجهی را در زمینه زیردریایی ها و توانمندی های زیر دریایی خود انجام داده است، از جمله یک ماشین بدون سرنشین آبی که «توانایی حمل پرتابه های هسته ای به اهداف ساحلی یا حتی ناوگروه ها در دریا» را دارد که می تواند به کابل های اینترنتی نیز حمله کند.  
وی به کوچکتر بودن ارتش روسیه نسبت به دوران جنگ سرد اشاره کرد اما همچنان تصریح کرد که روسیه رویکرد خود نسبت به جنگ را از آن زمان تغییر داده است: «آن ها به دقت نظاره گر غرب هستند تا دریابند که بهترین جا برای سرمایه گذاری برای بهتر به چالش کشیدن ما کجاست». ژنرال هاکنهول در ادامه صحبت هایش ایران و کره شمالی را دو تهدید منطقه ای دانسته اما هشدار داد که چین بزرگ ترین تهدید برای ثبات در سراسر جهان به شمار می آید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک روسیه جنگ ماشین ارتش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟