Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:17:19 GMT

حکومت سودان فرمان عفو عمومی صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۱۳۹۱

حکومت سودان فرمان عفو عمومی صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، فرمان عفو عمومی را برای همه کسانی که قبلا علیه دولت این کشور سلاح حمل می‌کردند، صادر کرد.

خبرگزاری دولتی سودان(سونا) گفت: «این فرمان شماره ۲۴۹ سال ۲۰۲۰ شامل کسانی است که اسلحه به دست گرفتند یا در هر یک از عملیات‌های نظامی یا جنگی شرکت کردند یا در هرگونه گفتار و رفتار مربوط به انجام عملیات جنگی، سهیم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، تصمیم مذکور از تاریخ امضای آن لازم الاجراست؛ اما افرادی را که از سوی دیوان کیفری بین المللی برایشان قرار بازداشت صادر شده یا کسانی که به جرم نسل‌کُشی و جنایت علیه بشریت با اتهامات یا دادخواست‌های کیفری روبرو هستند و همچنین آنهایی که با احکام مربوط به حقوق خصوصی و قصاص روبرو هستند، مشمول این تصمیم نمی‌شوند.

دولت سودان در اوایل اکتبر گذشته، توافق صلحی را با تعدادی از  جنبش‌های مسلح این کشور امضا کرد تا از این طریق به دهه‌ها کشمکش و درگیری در  مناطق دارفور، کردفان جنوبی و جنوب نیل آبی در این کشور پایان دهد که منجر به آواره شدن میلیون‌ها نفر و کشته شدن صدها هزار نفر شده بود.

در مراسم توافق صلح که در جوبا برگزار شد، رؤسای کشورهای چاد، جیبوتی، سومالی و نخست وزیران مصر و اتیوپی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و فرستاده ویژه آمریکا به دو کشور سودان و جنوب سودان و نمایندگانی از تعدادی از کشورهای غربی حضور داشتند.

توافق صلح سودان زمینه را برای انجام اصلاحات در ساختار موسسه نظامی و ادغام گروه‌های مسلح در نیروهای مسلح این کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان فرمان عفو عمومی حمل سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم] اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی] را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم] اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ماه دسامبر (آذر/دی) از منطقه بازدید و اعلام کرد که تحقیقات او «با سرعت، دقت، قاطعیت و با تاکید بر این که ما نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس شواهد محکم عمل کنیم» پیش می‌رود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه، که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حدود ۳۵ هزار نفر را در این باریکه کشته است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو شب گذشته با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرد و مدعی شد که «اسرائیل اکنون منتظر پاسخ حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید است.»

ان‌بی‌سی نیوز خاطرنشان می‌کند که «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) مستقر در لاهه هلند، می‌تواند افراد را به جنایات جنگی و دیگر اتهامات مرتبط متهم کند. این دادگاه جدا از «دیوان دادگستری بین‌المللی» (CIJ) است که شکایات و پرونده‌های میان کشور‌ها را بررسی می‌کند و اکنون نیز در حال تحقیق در مورد اتهام اقدامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو