Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:35:47 GMT

گروه 77 و چین خواستار رفع فوری تحریم‌های ایران شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۱۹۰۶

گروه 77 و چین خواستار رفع فوری تحریم‌های ایران شدند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، چهل و چهارمین اجلاس وزرای خارجه "گروه ۷۷ به اضافه چین" بر برداشته شدن فوری تحریم‌های ضد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در بیانیه سالانه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این گروه که روز گذشته در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، آمده است: وزرای "گروه ۷۷ به علاوه چین" تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را که دارای تاثیر منفی بر توسعه و رفاه مردم ایران دارد، مردود می‌دانند و خواستار لغو  فوری این تحریم‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند دیگری از این بیانیه درباره برجام تصریح شده است: وزرا بر لزوم حمایت از چندجانبه‌گرایی تاکید می‌کنند و  اعلام می‌دارند که برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و سایر طرف‌ها، نمونه‌ای قوی از چندجانبه‌گرایی موفق برای حل مسائل جهانی است.

 گروه ۷۷ بعلاوه چین با ۱۳۶ کشور عضو، بزرگترین و قدرتمندترین گروه در سازمان ملل متحد به شمار می‌رود. اجلاس وزرای خارجه گروه ۷۷ بعلاوه چین به طور سالانه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود که امسال به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

ولکان بازکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم در این نشست بر لزوم همکاری جمعی برای مقابله با کووید-۱۹ و آثار آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم در این نشست از چندجانبه‌گرایی سخن گفت و گروه 77+چین را پیشرو در این زمینه دانست.

اخبار مرتبط ریاست گروه 77 به جمهوری اسلامی ایران رسید اعلام یک دقیقه سکوت در اجلاس کشورهای عضو گروه ٧٧ در ژنو به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی بیانیه مشترک غیرمتعهدها، گروه 77 و چین در محکومیت حوادث خونبار فلسطین عکس/ اجلاس سران گروه 77 و چین روحانی به اجلاس سران گروه ۷۷ دعوت شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آنتونیو گوترش گروه ٧٧ تحریم های ایران رفع تحریم های ایران سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان ملل متحد گروه ۷۷ گروه 77

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه

وزیر دفاع روسیه امروز با همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه دیدار و درباره مسائل جاری در زمینه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حاشیه نشستی بلندپایه که قرار است امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار شود، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای با روسای وزارت دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواهد داشت.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، قرار است در این نشست درباره مسائل جاری امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های بیشتر بین ساختارهای دفاعی در قالب سازمان همکاری شانگهای بحث و گفتگو شود.

در نشست امروز آستانه، وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله بلاروس که دارای وضعیت ناظر در این اتحاد است و همچنین دبیرکل و مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور خواهند داشت. 

در اواخر ماه مارس، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اعلام کرد که تمامی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد منطقه‌ای که قرار است در آستانه برگزار شود، شرکت کنند. وی یادآور شد که موضوع این اجلاس «تقویت گفت‌وگوهای چندجانبه - تلاش برای صلح و توسعه پایدار» خواهد بود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می‌شود. یکی از نتایج کلیدی این نشست، امضای تصمیم مشترک اعضای شانگهای در مورد عضویت بلاروس در این سازمان خواهد بود. بدین ترتیب، پس از پیوستن این جمهوری به این اتحاد، تعداد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 10 کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در ژوئن سال 2001 توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان ایجاد شد. سپس در سال 2017 هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پیوستند و سال گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران به عضویت این سازمان درآمد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایسفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای استرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد