Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به ادعاهای محمود احمدی نژاد در مورد کرونا گفت: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه نامه‌ها بهره می‌گیرند .

میزان نوشت: کیانوش جهانپور در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها که مشکل اصلی مدیریت کرونا در ایران را «تبعیت از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی»، دانسته بودند، گفت: متاسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالم پندارانه افراد کم اطلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دست پخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اغلب مطالب عنوان شده بی پایه و بی بنیاد است چه بسا ارزش پاسخ گفتن ندارد، افزود: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه نامه‌ها بهره می‌گیرند چنانکه برخی از کشور‌ها عملا ویروس را مهار کرده اند، برخی کماکان درگیر آن هستند و البته نکته مبهمی وجود ندارد، همه چیز روشن است، اما میزان کاربست این راهبرد‌ها و کیفیت آن متفاوت است و تبعا نتیجه نیز متفاوت خواهد بود.

جهانپور ادامه داد: عوامل متعددی در ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بر توفیق در مهار یا مدیریت کرونا میسر است و البته پیشرفته‌ترین کشور‌ها کماکان در مدیریت این بیماری وامانده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در کشور ما البته متغیری بنام تحریم‌ها و پیامد‌های آن را هم بر این موضوع تاثیر منفی چندجانبه داشته است، عنوان کرد: البته سلامت یک انتخاب سیاسی است و عوامل متعدد اجتماعی بر سلامت موثرند، برخلاف نظر افراد کم اطلاع، زوایا و جوانب موضوع، فراز‌ها و فرودها، نواقص و کاستی‌ها بر اهل فن مشخص است و طبیعتا ارتباطی به سازمان بهداشت جهانی و ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: در این زمینه سخن صائب بسیار است و لزوما هر راست نشاید گفت، اما دروغ هم نباید گفت و هرچه هست آنچه این برادر عزیز ما در مصاحبه با یک رسانه غیرمستقل و مشکوک بیگانه فرموده اند، نیست، آن‌ها که قبلا هم از این قصیده‌ها سراییدند، قافیه را مدتهاست تنگ یافته اند، دوران این داستان سرایی‌ها همه جا به سر آمده است.

 

اخبار مرتبط مسافرت بدون تست کرونا ممنوع می شود هشدار در مورد عاملی که می تواند مرگ و میر کرونا در ایران را بالا ببرد کیت ایرانی آزمایش تشخیص سریع کرونا ساخته شد نماینده مجلس کارشناس کرونا شد: «شیرین بیان» ضد کروناست و ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد! واکسن های ایرانی کرونا در فهرست کاندیداهای واکسن سازمان جهانی بهداشت استرس کرونا را با اجرای ایده‌های خلاقانه خنثی کنیم دردسر واکسن کرونای فایزر چیست؟ تحریم‌ نمی‌گذارد ایران واکسن کرونا را پیش خرید کند بررسی طرح جامع محدودیت های بیماری کرونا متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرهای کشور انتقادها و هشدارهای فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران چرا مردم باور نمی کنند که کرونا دارند؟ مردم جهان چقدر به واکسن کرونا اعتماد دارند؟ توضیح سازمان غذا و دارو درباره داروهای گیاهی درمان کرونا دست دادن با مشت و آرنج باعث شیوع کرونا می‌شود؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا احمدی نژاد دونالد ترامپ کیانوش جهانپور کرونا احمدی نژاد کرونا سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم