Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@01:05:13 GMT

حس و حال پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ "فایزر" چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۱۸۵

حس و حال پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ 'فایزر' چیست؟

نخستین داوطلبانی که واکسن کرونای شرکت "فایزر" را دریافت کرده‌اند اکنون در حال بیان بازخورد‌های خود در مورد این واکسن هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت در آزمایش بالینی کور یک واکسن می‌تواند لحظات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد، خصوصاً اگر عوارض جانبی آن (صرف نظر از اینکه از دارو یا اثر دارونما ایجاد شده باشد) شدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نخستین داوطلبانی که واکسن کووید-۱۹ شرکت "فایزر" (Pfizer) را تزریق کرده‌اند، در حال به اشتراک گذاشتن تجربیات خود هستند و اثرات این واکسن را با خماری و گیجی شدید مقایسه کرده‌اند.

آن‌ها عوارض جانبی دریافت این واکسن را همراه با سردرد، تب و درد عضلانی بسیار شبیه به از بعد از مصرف مشروبات الکلی توصیف می‌کنند.

آزمایشات مرحله سوم واکسن کووید-۱۹ "فایزر" شامل بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور مختلف جهان بوده است و به هیچ یک از آن‌ها گفته نشده بود که واکسن واقعی یا دارونما به آن‌ها تزریق شده است.

با این حال برخی از داوطلبان معتقدند که به آن‌ها داروی واقعی داده شده است که برخی از عوارض جانبی مانند سردرد و بدن درد و تب را احساس کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این آزمایش یک آزمایش دوسو کور بوده است.

"گلن دشیلدز" داوطلب مرد ۴۴ ساله از آستین تگزاس ایالات متحده اظهار داشت که علائم پس از دریافت این واکسن، قابل مقایسه با علائم خماری شدید است، اما خیلی زود برطرف شده‌اند.

مقایسه دیگری که توسط داوطلبان انجام شده، نزدیک به تزریق واکسن آنفلوانزا توصیف شده است که معمولاً در فصل پاییز انجام می‌شود.

"کری" از میسوری آمریکا می‌گوید که علائم او مانند علائمی است که عادت کرده بود بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا احساس کند. وی پس از اینکه در ماه سپتامبر برای اولین بار واکسن "فایزر" را تزریق کرد، احساس سردرد، تب و بدن درد را تجربه کرد و این علائم را بعد از تزریق دوم بیشتر احساس کرد.

گفتنی است که نه "دشیلز" و نه "کری" که نام خانوادگی خود را فاش نکرده است، در واقع نمی‌دانند که داروی واقعی به آن‌ها داده شده یا دارونما، زیرا همانطور که گفته شد این یک آزمایش دوسوکور بوده است.

هر چند "دشیلدز" کاملاً مطمئن است که واکسن به او تزریق شده است، زیرا بعد از آن آزمایش آنتی بادی داده که نتیجه آن مثبت شده است. به گزارش نیویورک پست، وی هنگامی که خبر موثر بودن ۹۰ درصدی واکسن منتشر شد، بسیار هیجان زده شد.

هدف اکثر واکسن‌های کووید-۱۹ که در حال طی کردن آزمایشات خود هستند یا در مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی فاز ۳ هستند، دریافت تاییدیه قبل از پایان سال جاری میلادی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار واکسن کرونا فایزر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد