Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:29:05 GMT

وضعیت قرمز کرونا در ۱۰ شهر خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۵۲۵

وضعیت قرمز کرونا در ۱۰ شهر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان از نظر شیوع کرونا، متاسفانه نسبت به هفته گذشته شهرهای قرمز استان افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند؛ همچنین شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان بیان کرد: هیچ شهری در استان در وضعیت سفید قرار ندارد و به‌دلیل سرعت انتشار ویروس، وضعیت شهرها بسیار شکننده است. به عنوان مثال شهرستان اندیمشک که تاهفته پیش در وضعیت زرد قرار داشت با افزایش بیماران بستری به یکباره وارد وضعیت قرمز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: دورهمی های خانوادگی، مراسمات ترحیم، عروسی و تجمعات غیر ضرور تبدیل به پاشنه آشیل انتشار بیماری شده است و گزارشات بسیاری از ابتلای تعدادی از افراد یک خانواده یا جمع فامیلی به کرونا پس از برگزاری دورهمی ثبت شده است که مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از شرکت در هرگونه دورهمی به شدت پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی که هنوز واکسن یا دارویی جهت درمان قطعی بیماری در دسترس نیست، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها است و انتظار میرود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان اهواز دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری جشن دورهمی دانش آموزان قدیمی در مدرسه دانشوران مشهد درخصوص این مراسم گفت: این دورهمی ده سال است که پابرجاست و هرساله در ایام هفته معلم انجام می‌شود.   جواد کریمی افزود: بعد از ۳۹ سال دوباره این دورهمی رقم خورد و ۲۵۰ دانش آموزان از سال های دور که از همکلاسی های بنده هم هستند، مجدد به این مدرسه آماده و پشت نیمکت های درس نشستند.   وی بیان کرد: همکلاسی‌های مدرسه شهید معتمد امروز گرد هم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند که در نوع خود بسیار جالب بود.

مسئول این برنامه ادامه داد: این گردهمایی به دور از تشریفات اداری برگزار شد، حدود ۲۵ معلم ۳۹ سال پیش هم در جمع دانش آموزان قدیمی خود حاضر بودند.

دیگر خبرها

  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد