Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:12:20 GMT

روند ترخیص کالاهای مانده در گمرکات کشور تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۶۶۹

روند ترخیص کالاهای مانده در گمرکات کشور تداوم دارد

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه جمعه در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیما از بندرعباس با اعلام این مطلب با اشاره به ترخیص ۱.۲ میلیون تن از کالاهای رسوبی مانده در گمرکات پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت بیان کرد: ۸۰۰ هزار تن از این کالاها، کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزار تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وی بیان داشت: این میزان از کالاهای ترخیص شده از مجموعه ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون تن کالاهای رسوبی مانده در گمرکات بوده که ۴.۳ میلیون تن آن کالاهای اساسی و چهار میلیون تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.
وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکات از ۱۰ روز گذشته پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رییس جمهور مبنی بر ترخیص سریع کالاهای رسوبی مانده در گمرک انجام شده است، گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، دادستانی کشور و دستگاه قضا بوده است.
به ‌دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم
رزم حسینی همچنین با اعلام اینکه به‌ دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم، گفت: باید بپذیریم که در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و با تعامل شرایط را تسهیل بخشیم.
وی در خصوص برخی کالاها که صاحبان آن‌ها تمایلی به ترخیص شان از گمرکات کشور ندارند، بیان داشت: بر اساس قوانین، گمرک تصویب کرده که چنانچه صاحبان کالاها نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نکنند این کالاها به املاک تملیکی می‌روند و به مزایده گذاشته خواهند شد.
ترخیص ۳۵ هزار تن برنج های مانده در گمرکات کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این گفت و گوی زنده تلویزیونی از ترخیص ۳۵ هزار تن برنج‌های مانده در گمرکات کشور خبر داد و افزود: این میزان از برنج نیز به بازار عرضه خواهدشد و تاثیر خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.

علیرضا رزم حسینی عصرجمعه با ورود به بندرعباس، خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودک و بزرگسالان این شهر و همچنین ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان را افتتاح کرد.همچنین با حضور وی، ۱۶ واحد معدن غیرفعال درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت.
رزم حسینی همچنین روز شنبه نیز بازدیدی میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس خواهدداشت که در جریان این بازدید به ارزیابی و بررسی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی با حضور مدیران  گمرک و بنادر و سایر مدیران اقتصادی هرمزگان خواهدپرداخت.

برچسب‌ها توسعه ایران کالای اساسی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران شبکه یک سیما هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری تعیین تکلیف ترخیص کالا از گمرک و افتتاح طرح های فولادی و بندری در هرمزگان سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران کالای اساسی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران شبکه یک سیما هرمزگان بندرعباس توسعه ایران کالای اساسی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران شبکه یک سیما هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور مواد اولیه کارخانجات مانده در گمرکات کالاهای رسوبی مانده در گمرک گمرکات کشور میلیون تن رزم حسینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند، کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا قربانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از جمله بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

قربانی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز، دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کد خبر 749053

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد