Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ورزشی استان را با وقفه و تعطیلی مواجه کرد و خسارات و لطمه‌های جبران ناپذیری را بر پیکره ورزش استان وارد ساخت.

استان قزوین که یکی از قطب‌های مهم ورزش کشور در برخی ازرشته‌ها مانند کاراته، سنگنوردی، تیراندازی، تیر و کمان و... محسوب می‌شد بر اثر شیوع کرونا تمامی این فعالیت‌ها را از دست داد و به کما و اغما فرو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ایرنا به منظور آگاهی از آخرین وضعیت ورزش استان با عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت و گویی ترتیب داده و از وی تاثیرات کرونا بر ورزش استان و اقدامات حمایتی صورت گرفته را در این زمینه جویا شده است.

ایرنا.شیوع کرونا چه تاثیری بر ورزش استان قزوین برجای گذاشته است؟

شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و بالتبع ورزش نیز از این مقوله مستثنی نیست و از چند حوزه به ورزش لطماتی وارد شد.

 در بحث فعالیت‌های ورزشی عمومی که به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود بیش از ۵۰۰ باشگاه ورزشی استان دچار آسیب شدند.

برای جبران این خسارت‌ها طبق یک مصوبه ابلاغی از وزاتخانه، مستاجران در باشگاه‌ها و اماکن دولتی از پرداخت اجاره بها معاف شدند ولی به بخش خصوصی استان آسیب و خسارت بیشتری وارد آمد.

باشگاه‌های بخش خصوصی نیز به دو بخش مالک و مستاجر تقسیم می‌شوند که متاسفانه حتی در ماه‌های عادی از نظر فعالیت کرونا نیز با مشکلات اقتصادی به دلیل استقبال کمتر مردم مواجه بودند و بعد از کرونا نیز ضرر و زیان آنها افزایش یافت.

شیوع کرونا مشکلات عدیده‌ای را در روند زندگی، معیشت و اشتغال این باشگاه‌داران و در مجموع در خود ورزش به وجود آورده و جبران آنها نیازمند یک برنامه ریزی جامع و کامل است.

ایرنا. تاکنون اقدامی برای جبران این خسارت‌ها صورت گرفته است؟

با توجه به این خسارت‌ها دولت فرصتی را برای پرداخت وام‌های کم بهره به مالکان باشگاه‌ها، مربیان و افراد مشغول به کار در باشگاه‌ها فراهم کرد که به ترتیب برای هرکدام ۱۶ ، هشت و ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد.

در این راستا تا به امروز حدود ۶ میلیارد تومان پرونده دریافت تسهیلات خسارت کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده و حدود چهار میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

مابقی پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی است و البته با توجه به شیوع موج‌های جدید کرونا و اعمال محدودیت‌های تازه، فرصت پرداخت این تسهیلات نیز تا پایان سال و اردیبهشت ماه سال آینده تمدید شده است.

ایرنا. آیا روند پرداخت این تسهیلات، تسریع شده است؟

بله، قبلا متقاضیان بعد از تشکیل پرونده و تایید از سوی اداره کل ورزش استان به وزارتخانه ورزش و جوانان و سپس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شدند که تایید پرونده‌ها از سوی دو وزارتخانه کمی زمان بر و دشوار بود.

با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و رفع این پروسه طولانی، بعد از این با تایید وزارتخانه ورزش و جوانان کار انجام می‌شود و همین موضوع موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.

از سوی دیگر متاسفانه مبالغ این تسهیلات نیز بسیار ناچیز و اندک است چون باشگاه‌های ورزشی حتی در روزهای عادی نیز با نصف ظرفیت فعالیت می‌کردند و شیوع کرونا خسارت و آسیب آنها را مضاعف کرد.

ایرنا. آیا در دوره شیوع کرونا مسابقات رشته‌های مختلف در استان برگزار شد؟

برخی از رشته با توجه به ماهیت خود که در فضای باز و با فاصله اجتماعی برگزار می‌شوند مشکلی در برگزاری مسابقات نداشتند ولی برخی رشته‌های دیگر از شیوع کرونا تاکنون هیچ فعالیتی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم‌های ملی انجام نداده‌اند.

مسابقات برخی از رشته‌های ورزشی هم که قابلیت انجام در فضای مجازی را داشتند برگزار می‌شوند ولی برای برگزاری مسابقات سایر رشته‌ها پربرخوردتر، منتظر دستورالعمل فدراسیون هستیم.

برخی از رشته‌ها مجوز برگزاری اردوهای ملی را از فدراسیون مربوط و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرده اند و مشکلی از لحاظ اعزام و تمرین ورزشکاران خود ندارند.

ایرنا. آیا مقدمات لازم برای تمرین قهرمانان فراملی استان در رشته‌های مختلف مانند کاراته، سنگنوردی، دوومیدانی و ... فراهم شده است؟

بله، ما تمامی تمهیدات و شرایط لازم را فراهم کرده ایم که قهرمانان ملی و نخبگان استانی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به تمرینات خود ادامه دهند تا آمادگی جسمانی آنها برای حضور در مسابقات فراملی از دست نرود.

تمامی تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال تمرین هستند و مجوز فعالیت آنها را از ستاد مقابله با بیماری کرونا دریافت کرده‌ایم.

تمرینات این تیم‌ها در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و... بدون تماشاگر در فضاهای باز یا در سالن‌های با سقف بلند و با نفرات محدود برگزار می‌شود تا هم آمادگی این ورزشکاران حفظ شود و هم از انتقال ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید.

ایرنا. تعطیلی باشگاه‌های ورزشی چه تاثیری بر سلامت روانی و نشاط اجتماعی دارد؟

متاسفانه به دنبال شیوع کرونا برای چندمین بار در سال جاری باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان تعطیل شده اند این درحالی است که مردم به دلیل ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به ورزش و حضور در اماکن ورزشی نیاز بیشتری احساس می‌کنند.

همین موضوع، موجب ایجاد استرس و چاقی در میان شهروندان شده است و سلامت روانی، اجتماعی و نشاط جامعه را تهدید می‌کند.

 با بسته شدن فضاها و اماکن ورزشی، امکان تخلیه فشارهای روانی از شهروندان سلب شده و در واقع بار مشکلات کرونا و سلامت اجتماعی و روانی بر دوش شهروندان دوچندان شده است.

ایرنا.آیا تاکنون ورزشکاران استان به کرونا مبتلا شده اند؟

ابتلای ورزشکاران استان به کرونا بسیار محدود و اندک بوده و البته صرفا این ویروس در مکان‌های ورزشی به آنها انتقال نیافته است.

به عنوان مثال والیبالیست‌ها و کادر فنی تیم شهرداری قزوین در سیر برگزاری مسابقات و مسافرت به شهرهای میزبان مسابقات و همچنین بهمن عسگری قهرمان فراملی کاراته استان به این بیماری مبتلا شدند اما به دلیل مقاومت بدنی بالا به سرعت سلامتی خود را بازیافتند و هم اینک تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

چند تن از پیشکسوتان ورزش استان نیز در زندگی عادی نه در محیط ورزشی خود به کرونا مبتلا شدند که متاسفانه چون دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند به مرگ آنها منجر شد.

در کل باید توجه کرد که پزشکان و متخصصان اعلام کرده اند که خود ورزش هم بازدارنده از بیماری است و هم می‎تواند مقاومت قلب و ریه را در برابر این بیماری بیشتر کند.

ایرنا. آیا فعالیت رشته‌های ورزشی در استان به صورت مجازی هم پیگیری می‌شود؟

اگر ستاد ملی و استانی کرونا اجازه فعالیت به رشته‌های ورزشی را بدهد قطعا فعالیت آنها به صورت عادی پیگیری می‌شود.

برخی از رشته‌ها مانند دوچرخه سواری، تیر و کمان، والیبال، ورزش ساحلی، تنیس، دوومیدانی، ورزش‌های توپی داخل سالن و... جزو رشته‌های کم برخورد و کم خطر محسوب شده و ممنوعیتی برای فعالیت آنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد.

برخی از رشته‌های پرخطر مانند کشتی و ورزش‌های رزمی نیز تمرینات خود را با رعایت محدودیت‌های بهداشتی در سالن‌های با سقف بلند و تهویه مناسب پیگیری می‌کنند ولی بیشتر برنامه‌های فنی ورزشی به شکل وبینار و فضای مجازی است.

ایرنا. آیا اقداماتی برای تشویق مردم به ورزش در ایام شیوع کرونا و ماندن در خانه صورت گرفت؟

بله، بیشتر اقدامات در این حوزه از سوی هیات ورزش‌های همگانی استان انجام شد و پویش‌های مختلفی از قبیل پویش قهرمانان یا سلبریتی‌های ورزشی با موضوع در خانه بمانیم یا ورزش در خانه تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

هیات ورزش همگانی الان هم برنامه‌های متعددی را برای ورزش کردن در خانه در دستور کار دارد تا شهروندان در فضای آپارتمان و حداقل امکانات و ابزارهای موجود از ورزش غافل نشوند.

همچنین برای برج‌ها و ساختمان‌های دارای واحدهای مسکونی با تعداد بالا مربی اعزام می‌شود تا شهروندان در دوران شیوع کرونا از ورزش کردن که عاملی برای تقویت بدن جهت مقابله با این بیماری است غفلت نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین ویروس کرونا تسهیلات بانکی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین اخبار کنکور برخی از رشته ها ورزش و جوانان استان قزوین ویروس کرونا ورزش استان شیوع کرونا باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان برگزار و محمود یسلیانی به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، جواد محمدی؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد و محمود یسلیانی ریاست هیئت را بر عهده گرفت.

در این مجمع محمود یسلیانی و وجیهه مطهری برای ریاست هیئت کاندید شده بودند که مطهری پیش از شروع مجمع انصراف خودش را اعلام کرد در نهایت محمود یسلیانی با کسب 13 رای از 15 رای ماخوذه به ریاست هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

همچنین بر اساس قانون، یسلیانی برای پست‌های نائب رئیس، خزانه‌دار و هیئت رئیسه به ترتیب وجیهه مطهری، عبدالرضا اسفنانی، فرشته جلالی، عبدالرضا پسیانی و علیرضا بهزادیان‌فر را پیشنهاد داده بود که افراد پیشنهادی با کسب 14 رای توانستند اعتماد اعضای مجمع را جلب کنند.

پیست اسکی دیزین بازگشایی شدمسیر تردد پیست اسکی شیرباد بازگشایی شد

 

پیست فریدونشهر بین‌المللی شد

جواد محمدی در ابتدای مجمع ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه گفت: خدا را شاکرم که شرایط برگزاری این مجمع نیز فراهم شد و امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد.

وی افزود: امیدوارم که در فصول بارندگی نیز شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف باشیم تا هم از خیرات این رحمت‌الهی بهره‌مند شویم و هم رشته جذاب اسکی را با قدرت و پرطمطراق در سطح استان ادامه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته اسکی طی چند سال اخیر هم در سطح کشور و هم در سطح استان شاهد اتفاقات خوبی بوده و با پیگیری د همکاری فدراسیون و هیئت استان، پست اسکی فریدونشهر بین‌المللی شد و گواهی بین‌المللی پیست را دریافت کردیم و خوشبختانه شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدونشهر، بهبود چشم‌‌گیری داشته و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: روند توسعه اسکی با همدلی و هم‌افزایی جامعه اسکی ادامه خواهد داشت و باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم؛ امسال اسکی روی یخ دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند و قطعا روزهای درخشانی در انتظار اسکی کشور است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مروری بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین