Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@14:36:07 GMT

اراذل و اوباش چگونه سطح بندی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۸۸۹

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که اراذل و اوباش چگونه سطح بندی می‌شوند، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نیروی انتظامی، تعدد جرائم در سطح بندی اراذل و اوباش، تاثیر مستقیم دارد.

سرهنگ سعید راستی در گفت‌وگو با میزان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نیروی انتظامی، فردی که برای تکرار یک مرحله از شرارت دستگیر می‌شود، باید در سطح بندی پلیس قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنا که فرد به مراکز پلیس احضار می‌شود و یک شناسنامه برای فرد ایجاد شده و بر اساس تعدد جرم هایش به او یکی از سطوح یک تا سه اراذل و اوباش تعلق می‌گیرد.

وی درباره جزئیات این سطح بندی پلیس افزود: فرض کنید یک نفر برای دفعه اول به جرم شرارت دستگیر می‌شود. اگر این فرد برای بار دوم برای همین جرم دستگیر شود، به مراحل سطح بندی ما وارد می‌شود و در ابتدا در سطح سه قرار می‌گیرد.  

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از گذراندن مجازات این سطح، اگر متهم مجددا این جرم را انجام دهد، وارد سطح دو می‌شود. در این سطح پلیس و مراجع قضایی با فرد مجرم برخورد‌های شدیدتری انجام خواهند داد.

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به سطج یک اراذل و اوباش گفت: اگر متهمی مرتبا به جرائم خود ادامه دهد، نوچه پروری کند، سایر متهمان را دور خود جمع کند، هدایت نزاع و درگیری‌ها را بر عهده گیرد و عامل ایجاد رعب و وحشت در مردم شود، وارد سطح یک پلیس می‌شود.  

سرهنگ راستی درباره برخورد با این اراذل سطح یک اظهار کرد: پس از گذراندن دوران محکومیت، این افراد شدیدا تحت رصد و کنترل پلیس قرار می‌گیرند. همچنین برخورد پلیس و مراجع قضایی و مجازاتی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، بسیار شدیدتر خواهد بود. همچنین ممکن است همانند سایر اراذل و وباش سطح یک، به عنوان مجرم در سطح شهر گرداننده شوند.

خبر خوب پلیس برای اراذل و اوباشی که دیگر شرارت نمی‌کنند

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: بر اساس ضوابط پلیس،   اراذل و اوباشی که بر اساس سطح، مدت زمان خاصی، به هیج یک از اقدامات شرورانه نپردازند و در واقع زندگی عادی خود را پیش بگیرند، پایش می‌شوند، به این معنا که اط سطوح پلیس حذف و کنترل و رصد آن‌ها کاهش می‌یابد.  

سرهنگ راستی در پاسخ به این سوال که رصد و کنترل پلیس چگونه است، افزود: این افراد در مدت زمان خاصی به پلیس احضار می‌شوند و باید درباره تمام اقدامات خود و دوستانشان اطلاعاتی به پلیس ارائه کنند. همچنین وضعیت شغلی آن‌ها نیز رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: انهدام ۱۳۱ باند شرارت در پایتخت

انتهای پیام/ 

برچسب ها: پلیس امنیت عمومی اراذل و اوباش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس امنیت عمومی اراذل و اوباش پلیس امنیت عمومی اراذل و اوباش سطح بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لحظه دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه

فیلم| لحظه دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • فیلم| لحظه دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • لحظه دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش ارومیه
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • (ویدیو) دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران