Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:28:59 GMT

کتابخانه‌های مهریز به مرکز اطلاع‌رسانی مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۹۶۹

کتابخانه‌های مهریز به مرکز اطلاع‌رسانی مجهز شد

سعید قریشی روز شنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی(۲۴ الی ۳۰ آبان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد برای پیگیری نیازهای فرهنگی و علمی از اینترنت پرسرعت و ارزانی که در محیط کتابخانه‌ها فراهم است برای جست و جوی مقاله های علمی پژوهشی و سایر فعالیت‌های الکترونیک در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که شاهد موج سوم شیوع ویروس کرونا در شهرستان هستیم مردم باید بیش از گذشته از فضای مجای و برخط ( آنلاین ) برای ارتقای علمی و فرهنگی در بخش‌های مختلف با  رعایت نکات بهداستی و فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده  کنند، ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای بهره‌گیری از فضای مجازی در حوزه کتابخوانی از جمله محور برنامه‌هاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول فرهنگی با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در تمامی کتابخانه‌های زیرپوشش به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و ۶۵۰ عضو و سایر علاقه‌مندان به صورت فعال وجود دارد.

به گفته قریشی به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با استفاده از فضاهای مجازی و بخشی حضوری طبق مقررت با همکاری اعضا و سایر نهادهای منطقه برگزار می‌شود که اهم آنها ترویج فرهنگ مطالعه، دیدار با مسوولان، برگزاری مسابقات و تجلیل از کتابداران است.

وی خاطرنشان کرد:  سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی خیران و علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب در شهر و روستاهای مهریز برای تامین و اهدای کتاب مورد نیاز و همکاری در ساخت و ساز و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شد که این روند امسال با قوت ادامه دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( جمعه) گفته بود که با فوت ۴۶۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۳ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲  هزار و ۹۶۷ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۵۴۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران بدحال نیز تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۴۲۴ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نارنجی و زرد و در ۲۷ استان کشور قرمز است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی درجهان منتشر شد طوری که سازمان بهداشت جهانی اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا یزد کتاب پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا یزد کتاب مهریز ویروس کرونا یزد کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان