Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@09:36:41 GMT

«سراب عشق» روایتی از عاشقانه‌های یک خلبان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۰۶۰

«سراب عشق» روایتی از عاشقانه‌های یک خلبان

این کتاب ۸۸ صفحه‌ای با شمارگان  یک‌هزار نسخه از سوی اتشارات«طراحان ایماژ» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این تازه نشر استان مرکزی که در قطع رقعی منتشر شده برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: کتاب حاضر سرگذشت زندگی عاشقانه‌های رزمنده‌ای است که آسمان میهن را پاس می‌داشت، لباس رزمش را از تن بیرون نمی‌کرد و اگر می‌خوابید هوشیار بود و اگر پرنده‌ای در حوالی مرز می‌پرید با مرکب مبارزش در دل خطر می‌رفت تا هموطنانش آسوده و آرام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقطه قوت این داستان از تلفیق مسایل روزمره زندگی با عشق واقعی و پاک یک دختر و پسر جوان نشات گرفته و هنرمندی قلم این نویسنده توانسته از آمیختگی این موضوعات قصه‌ای پر فراز و نشیب بسازد که هر مخاطبی با خواندن آن به وجد می‌آید.

روانی و یکدستی قلم در جای جای اثر دیگر نقطه قوت آن است چرا که احساس صمیمیتی که به مخاطب در حین خواندن دست می‌دهد موجب می‌شود که خود را در بطن داستان حس کند.

روایت داستانی در ۱۰ فصل ارایه شده و طلیعه آن اینگونه آغاز می‌شود که پسرک با دلی پرامید و چشمی پر انتظار از روستا به شهر آمد و یکه و تنها در اتاقش نشسته بود و غیر از تحصیل به چیز دیگری نمی‌اندیشید.

بستر داستان نرم و روان بر زندگی یک محصل مرتب حرکت می‌کند تا آنجا که عاشقانه‌هایش با دختری لاغر اندام و خوش پوش کلید می‌زند و رنگ و بوی داستان در حریم عشق‌های پرشور جوانی نفس می‌کشد.

داستان در فصول میانی حال و هوای کاملا عاشقانه دارد و تصایری که از این عشق ارایه می‌شود ناب و خواندنی است و به موازات آن تحصیل پسر و ورودش به دانشگاه نیز جریان دارد.

در بخشی از داستان اوضاع به شکل دیگری ورق می‌خورد به طوری‌که تقدیر بر مرگ دختر است و این در شرایطی است که پسر در کنارش حضور ندارد و وقتی می‌رسد که از عشقش تنها نشانی به ‌عنوان سنگ قبر باقیست و او باقی زندگیش را با یاد او در کسوت خلبانی زیسته و در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای را بر فراز بام وطن داشته است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا استان مرکزی ادبیات داستانی کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا استان مرکزی ادبیات داستانی کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخانه ایرنا استان مرکزی ادبیات داستانی کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم

سراب گیان یکی از زیباترین و پر آب‌ترین و از جاذبه‌های بکر و طبیعی استان همدان است که در نزدیکی شهرستان نهاوند واقع شده است. وجود چشمه، تپه باستانی گیان، آبشار، درختان چنار کهن و جنگل به زیبایی این منطقه افزوده است، این منطقه آب و هوای بسیار خنکی دارد و توجه طبیعت دوستان را به سوی خود جلب کرده است. در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگرانی بسیاری است.

گیان در زبان کردی به معنای جان است و یکی از دلایل نامگذاری این منطقه زیباییهای ویژه آن است به همین دلیل آن را سراب جان نیز می نامند.

شهروند خبرنگار ما بخش‌هایی از طبیعت زیبای سراب گیان را به نمایش گذاشت که تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع: حسین سهرابی - همدان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو
  • جاری شدن چشمه آب در دل سنگ های سراب دره شهر
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم