Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:21:23 GMT

توان صادراتی ۴۴۰ میلیون جوجه یکروزه در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۱۲۸

توان صادراتی ۴۴۰ میلیون جوجه یکروزه در مازندران

ایسنا/مازندران مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته ۱۳۷ میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد که توان تولید ۴۴۰ میلیون قطعه مازاد جوجه یکروزه داریم که باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

محمدعلی یدالهی  به سیاست‌هایی که برای صنعت طیور برنامه‌ریزی شد اشاره کرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای طیور استان باعث شد مرغداران از ظرفیت‌های اسمی واحدهای خود نهایت استفاده را داشته باشند تا تولید را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات بانکی در قالب اصلاح ساختار و سرمایه در گردش است که جزو سیاست‌های صنعت طیور است و برای این موارد برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور یکی از مواردی است که در این استان اجرایی شده است و با اجرایی شدن سامانه‌ مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) که مرتبط با صنعت طیور است، تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رصد تولید در حلقه‌ها و ساماندهی واحدهای غیرمجاز براحتی انجام می شود.

یدالهی با بیان اینکه این سامانه به شفافیت تولید جوجه یکروزه کمک می‌کند و اتصال بین بهره‌برداران صنعت طیور است، ادامه داد: طرح کاهش سن و وزن کشتار در این سامانه کمک کننده است تا طرح ملی کاهش سن کشتار اجرایی شود چراکه پارامترهایی که در این سامانه مشاهده می‌شود مربوط به درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع دوره جوجه‌ریزی و طول دوره پرورش است که کمک می‌کند مدیریت کاهش سن و وزن کشتار در راستای استانداردسازی محصول انجام شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت طیور یک صنعت بهم‌تنیده‌ است، گفت: در صنعت طیور به دنبال تولید صادرات محور هستیم و به همین منظور ۲۲۰ واحد مرغ مادر به ظرفیت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد که ۷۰ درصد این ظرفیت در گردونه تولید قرار دارد و می‌تواند سالانه ۵۷۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید کند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سال گذشته ۱۳۷ میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد که توان تولید ۴۴۰ میلیون قطعه مازاد جوجه یکروزه داریم که باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ۳۹.۵ میلیون قطعه‌ای که به عنوان ظرفیت اسمی در صنعت طیور است اگر از این ظرفیت به صورت کامل استفاده شود توان تولید ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ داریم که ۳۰۰ هزار تن آن مازاد تولید است و می‌توان شرایط را برای صادرات به خارج از کشور آماده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جوجه ریزی جوجه یکروزه صنعت طیور میلیون قطعه جوجه یکروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است