Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اسپیس ایکس با توسعه راکت فالکون۹ می‌تواند چندین بار از آن استفاده کند و حالا راکت لب به عنوان رقیب شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک قصد دارد مرحله اول راکت «الکترون» را در پرتاب بعدی بازیابی کند. این پرتاب هفته آینده در تاریخ ۲۵ آبان در نیوزلند انجام خواهد شد.
طی این پرتاب، مرحله اول از راکت جدا شده و برای ورود مجدد به جو، دوباره جهت‌گیری می‌کند و سپس با استفاده از چترهای نجات درون اقیانوس آرام قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
محل بازیابی این راکت تقریبا ۴۰۰ کیلومتر از محل پرتاب آن فاصله دارد. المان‌های سیستم بازیابی در گذشته مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در دو پرتاب مرحله اول توانست در ورود به جو زمین سالم باقی بماند. راکت لب به صورت جداگانه سیستم چتر نجات را نیز مورد آزمایش قرار داده ولی در پرتاب هفته آینده، برای اولین بار این سیستم روی راکت مستقر می‌شود.
به گفته مدیرعامل این کمپانی به نام «پیتر بک»، پرتاب هفته آینده نتیجه چندین آزمایش راکت لب خواهد بود. بک به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از موارد در حال حاضر ناشناخته هستند، بنابراین از عملکرد مناسب سیستم بازیابی در هفته آینده نمی‌توان اطمینان داشت.
پرتاب هفته آینده تمام المان‌های سیستم ریکاوری را تست می‌کند و مشخص می‌شود که آن‌ها می‌توانند با همکاری یکدیگر عملکرد موفقی داشته باشند یا خیر. به گفته بک اگر مرحله اول به صورت وارونه وارد جو شود، چترهای نجات کارایی نخواهند داشت.  
اگر تمام کارها طبق برنامه پیش برود، مرحله اول با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه وارد اقیانوس آرام خواهد شد و سپس دو قایق آن را از آب خارج می‌کنند. در نهایت پس از بازیابی راکت، مهندسان آن را مورد بررسی قرار می‌دهند تا برای استفاده مجدد آماده شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: راکت اقیانوس چتر زمین موشک پرتاب هفته آینده مرحله اول راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته

وزرای دفاع آلمان و فرانسه توافقنامه‌ای را برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی که ساخت تانک‌های مدرن و فوق پیشرفته برای نبردهای آینده را در دستورکار دارد امضا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "ویرتشافتزووخه"، آلمان و فرانسه بر سر ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی به توافقی اساسی دست یافتند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه یادداشت تفاهمی را در پاریس برای ساخت تانک اصلی نبرد فوق مدرن آینده امضا کردند. این دو وزیر بعد از انعقاد این توافق در این باره خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در مورد توزیع وظایف این پروژه بزرگ به ارزش میلیاردها در هشت ستون نیز توافق شده است که آلمان و فرانسه هر کدام در دو رکن پیشتاز هستند. درباره تقسیم وظایف در چهار رکن دیگر باید هماهنگی هایی انجام شود.

این سیستم تسلیحاتی که با نام سیستم اصلی رزم زمینی (MGCS) شناخته می شود، همتای سیستم جنگ هوایی آینده (FCAS) است که توسط فرانسه رهبری می شود. این سیستم در آینده، تانک‌های جنگی را در یک شبکه داده با سلاح‌های پشتیبانی مانند پهپادها و سایر سیستم‌های بدون سرنشین متصل می‌کند، بنابراین امکان جهش در فناوری نظامی را فراهم می‌کند. این سیستم با دنباله روی از تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک پیش می رود.

به این ترتیب کشورهای آلمان و فرانسه به جای توسعه بیشتر تانک های Leopard II یا Leclerc در سطح ملی، اکنون بر روی پروژه بزرگ "Main Ground Combat System" تمرکز کرده اند - پروژه ای بزرگ به ارزش میلیاردها دلار که قصد دارد دنیای تانک ها را متحول کند.

به این ترتیب آلمان و فرانسه با توسعه مشترک یک سیستم نبرد زمینی پیشرفته، می خواهند برای تهدیدات نظامی در دهه های آینده آماده شوند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، همتای فرانسوی او توافقنامه‌ای ("یادداشت تفاهم") در پاریس امضا کردند که همچنین توزیع وظایف را که مدت ها مورد مناقشه قرار داشت، تعیین می کرد.

پیستوریوس در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود گفت: ما می‌خواهیم سیستم نبرد زمینی آینده را با MGCS بسازیم. وی افزود: در اینجا مسئله توسعه بیشتر تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک نیست، بلکه موضوع کاملا جدیدی است.

در حالی که فرانسه در راس سیستم جنگ هوایی مشترک FCAS قرار دارد، آلمان قرار است سیستم رزم زمینی را کنترل کند. پیستوریوس گفت: ما در حال پیشروی هستیم. در عین حال، صنایع هر دو کشور باید تقریباً به طور مساوی در این پروژه مشارکت داشته باشند. پیستوریوس گفت: ما موافقیم که باید و باید یک ارزش آفرینی متقابل 50 درصدی در صنعت وجود داشته باشد تا این نیز بتواند به وضوح یک مدل برابری باشد.

لکورنو هم گفت: در اینجا مسئله تانک آینده مطرح نیست، بلکه موضوع در مورد آینده سیستم های تانک است. او بر دوستی فرانسه با آلمان تاکید کرد و اظهار داشت که گفت‌وگوهای آزاد در این زمینه صورت گرفته است.

سایر کشورهای اروپایی نیز باید برای مشارکت در این پروژه جذب شوند. پیستوریوس از جمله ایتالیا و لهستان را نام برد.

البته برای پیشبرد این پروژه بسیاری از فناوری ها هنوز نیاز به توسعه بیشتر دارند. درس‌هایی از روند جنگ در اوکراین و فرضیات در مورد توانایی‌های مخالفان احتمالی باید در آن گنجانده شود. این واقعیت که سیستم های تسلیحاتی نیز باید بدون سرنشین کار کنند می تواند بخشی از پاسخ به کمبود سرباز در جوامع غربی و تغییرات جمعیتی باشد. تجربه های قبلی نشان می دهد که تاخیر و افزایش هزینه به عنوان خطر در کمین این پروژه است.

یک کارگروه شرکت پروژه برای برنامه MGCS برنامه ریزی شده است که متشکل از شرکت های KNDS Deutschland (KMW سابق)، KNDS فرانسه، Rheinmetall Landsysteme و Thales SIX است. تحت رهبری مشترک آلمان و فرانسه، قرار است چهار بخش، سکوی سیستم کلی MGCS - سکوی توپ، سکوی موشکی، سکوی پشتیبانی رزمی و سیستم عملیاتی را پوشش دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

فرانسه از فهرست 10 اقتصاد برتر جهان حذف می‌شوداحتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!