Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:58:09 GMT

طرح مجازی کتاب شاد برای افزایش فرهنگ کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۳۰۶

طرح مجازی کتاب شاد برای افزایش فرهنگ کتابخوانی

ایسنا/مازندران رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا گفت: جدیدترین خبر خوش دنیای مجازی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی طرح کتاب شاد است،این طرحی جدید و ‌نو بوده که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران مطرح و در همه شهرستان ها اجرا خواهد شد .

فاطمه السادات جعفری با بیان اینکه شهرستان نکا با دارا بودن یک کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی و دو پروژه نیمه تمام روستایی در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰نفر عضو فعال دارد، اظهارکرد:منابع کتابخانه در شهرستان به ۳۵ هزار جلد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان نکا بر حسب رسالت خود خدماتی متنوع به عموم مردم ارایه می دهد که خدمات کتابداری و فرهنگی را شامل می شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا  با بیان اینکه پیش از کرونا توانستیم با خلاقیت های خاص که نشان از هنر کتابداران کتابخانه های شهرستان بوده است عموم مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهیم، تصریح کرد: با فعالیت های ویژه کتابخانه عمومی شهرستان نکا،سه روستا از روستاهای این شهرستان توانستند در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور سه سال پیاپی در به مقام برتر برسند.

وی گفت: کتابداران امروزه بر این باورند که فعالیت ها در چهار دیواری کتابخانه نباید باشد و باید پا فراتر گذاشت و کتاب را میان دل مردم برد.

جعفری افزود: درایت، خلاقیت و انجام فعالیت های فرهنگی جذاب نقش مهمی در جذب مخاطب خواهد داشت.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا خاطرنشان کرد:متاسفانه در حال حاضر که کرونا کل جهان را به رکود کشانده است اما کتابداران با شعار کتابداری تعطیل نیست خدمات فرهنگی خود را در فضای مجازی قوی تر از گذشته ادامه می دهند و توانستند با ورود به دنیای پر زرق برق فضای مجازی دنبال مخاطبان خود باشند و کاربران زیادی را جذب کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی جذابیت های خاصی را دارد و توانسته حواس همه را به خود جلب کند، کتابخانه عمومی سعی در ایجاد هیجان در این فضا با هدف جذب مخاطب مخصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان و همچنین بانوان دارد .

جعفری تصریح کرد: کافیست که کاربران سری به صفحات مجازی کتابخانه های عمومی بزنند و از نزدیک با هنر کتابداران این قشر فرهنگی که شبانه روز در جهت توسعه فرهنگ کشور تلاش می کنند آشنا شوند.

وی گفت: کتابداران همواره سعی دارند با ورود به دنیای مجازی اقشار مختلف مردم را به سوی کتابخوانی بکشانند و آن ها را جذب فرهنگ کتابخوانی کنند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا با بیان اینکه جدیدترین خبر خوش دنیای مجازی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی طرح کتاب شاد است،تصریح کرد: کتاب شاد، طرحی جدید و ‌نو بوده که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مطرح و در همه شهرستان ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ترویج کتابخوانی فرهنگ کتابخوانی کتاب شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از راه‌اندازی غرفه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان شامگاه ۱۱ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: خلیج فارس هویت ملی ماست و نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس فرصتی ارزشمند است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و به ویژه در سواحل خلیج فارس این نماد هویت ملی را پاسداری نماییم.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با همراهی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در سطح شهرستان سیریک برگزار نمود، در این مسابقه هنرمندان شهرستان نقاشی های مختلفی با موضوع خلیج فارس ترسیم کردند و این روز بزرگ را گرامی داشتند. آثار هنرمندان شرکت کننده در غرفه فرهنگ و هنر شهرستان جهت بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: در پایان این مسابقه از فاطمه ملاحی، زینب جمالدینی و زهرا ملاحی به عنوان سه نفر برتر مسابقه طراحی و نقاشی با هدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند