Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:36:16 GMT

کارتون/ هنر به کمک ترویج کتابخوانی بیاید....

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۳۲۱

کارتون/ هنر به کمک ترویج کتابخوانی بیاید....

ایسنا/بوشهر «علیرضا احمدی‌خرم»، هنرمند دشتستانی به تازگی و در تازه‌ترین‌ کارتون خود تحت عنوان "هنر به کمک ترویج کتابخوانی بیاید...." که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده، با توجه به روز و هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به این مسئله پرداخته است.

کارتونیست جوان و خلاق دشتستانی در این کارتون که برای نخستین بار در ایسنا منتشر می‌شود توجه به اهمیت مطالعه و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی و ترویج کتابخوانی را یک ضرورت دانسته و به آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا احمدی‌خرم در این باره به ایسنا می‌گوید: یکی از مبانی زیربنایی در توسعه فرهنگی جامعه، توجه مردم به کتاب و مطالعه است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به گسترش انواع شبکه های اجتماعی می‌افزاید: گرچه توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی دسترسی به دانش روز را آسان‌تر کرده و شکل مطالعه عوض شده اما کتاب خواندن لذت دیگری دارد و فرصت تعمق و تدبر در مطالب با آن بیشتر است.

این هنرمند خاطرنشان می‌کند: فرهنگ سازی در خصوص مطالعه با نحوه رفتار بزرگترها و نسل های قبل با نسل جدید ارتباط تنگاتنگی دارد و به همان میزان که ما مطالعه و کتاب را در سبد فرهنگی خود جدی می‌گیریم نسل های بعد هم به آن توجه می‌کنند و در این کارتون نیز سعی شده اهمیت انتقال این فرهنگ بیان شود و بنابراین با زبان هنر خصوصا کاریکاتور به خوبی میتوان به ترویج‌ کتاب کمک کرد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود