Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@15:54:47 GMT

معمای پلنگ کیاسر حل خواهد شد؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۳۳۴

معمای پلنگ کیاسر حل خواهد شد؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

پلنگ بی‌حرکتی که در حوالی روستای بندبن کیاسر مشاهده شد در پناهگاه حیات وحش سمسکنده تحت درمان قرار دارد.

خبرگزاری میزان- صبح روز گذشته بود که یک ماده پلنگ حدودا ۵ ساله در نزدیکی روستای بندبن واقع در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کیاسر توسط مردم محلی مشاهده شد. در پی گزارش مردم، ماموران حفاظت محیط زیست مازندران به همراه دامپزشک به منطقه اعزام شده و با پلنگی بی‌حرکت مواجه شدند که حتی نسبت به رفتار تهاجمی سگ‌های گله در اطرافش هم واکنشی نشان نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پلنگ با استفاده از داروی بیهوشی، زنده‌گیری و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد اما تلاش دامپزشک و کارشناسان حیات وحش برای تشخیص علت بی‌حرکتی پلنگ بی‌نتیجه ماند: به گفته آنها در معاینه این پلنگ نه اثری از جراحت یا اصابت گلوله مشاهده شد و نه نشانه‌ای از شکستگی یا مسمومیت.

در ادامه فیلمی از پلنگ مذکور پیش از رسیدن ماموران محیط زیست و سپس فیلمی از وضعیت این حیوان پس از سرم‌تراپی در پناهگاه حیات وحش سمسکنده را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با توجه به نزدیک بودن محل مشاهده این پلنگ به روستا و گله‌های دام، امکان رخ دادن تعارضاتی میان این پلنگ و بومیان منطقه وجود دارد: تعارضاتی که یک طرف آن وارد آمدن خسارت از سوی پلنگ به روستاییان است و طرف دیگر آن تلاش روستاییان برای خلاص شدن از خسارات پلنگ. شلیک گلوله، ضرب و شتم و استفاده از طعمه مسموم راهکارهایی است که روستاییان و دامداران معمولا برای خلاص شدن از خسارات پلنگ از آن استفاده می‌کنند. اما با توجه به اینکه نشانه‌های هیچ‌کدام از این اقدامات در پلنگ مذکور مشاهده نشده باید منتظر ماند و دید در معاینات بعدی و پس از رادیوگرافی این حیوان چه اطلاعاتی نصیب دامپزشکان خواهد شد.

به گزارش میزان، پیش‌روی ساخت‌وسازها، معدنکاوی و سایر عوامل تخریب زیستگاه‌های حیات وحش از یک سو، تجاوز دامپروری به حریم وحوش از یک سو و شکار بی‌رویه  علفخواران از سوی دیگر گوشتخوارانی چون پلنگ را در یافتن طعمه با چالش‌های جدی مواجه کرده است. چالش‌هایی که متاسفانه حاصل آن نزدیک شدن گوشتخواران به جوامع انسانی و گله‌های دام است و رقم خوردن تعارضاتی تلخ. تعارضاتی که یا به از بین رفتن حیوان معارض منتهی می‌شود و یا به خسارات مالی و حتی جانی به بومیان.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلنگ حیات وحش شکار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلنگ حیات وحش شکار پناهگاه حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته

تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته

دیگر خبرها

  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد ؛ کشف سر مقتول در یک باغ!
  • تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • معمای بنزین در ایران
  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟