Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:31:45 GMT

نشست مجازی آشنایی با عرفان اسلامی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۶۰۱

نشست مجازی آشنایی با عرفان اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع آشنایی با عرفان اسلامی توسط اداره تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر سخنران این نشست آنلاین خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر دانشیار گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ایران و همچنین مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه‌های مورد علایق اش، فلسفه و عرفان اسلامی است. رودگر در حال حاضر در حوزه عرفان اجتماعی در حال پژوهش هستند و تاکنون، کتاب‌هایی چون سلوک در مکتب سلیمانی، مبانی و قواعد تفسیر عرفانی، خداشناسی عرفانی در کتاب و سنت، مبانی عرفان وحیانی و … از وی به چاپ رسیده است.

اولین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع آشنایی با عرفان اسلامی شنبه ۱ آذرماه (۲۰۲۰ ۲۱November) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۶ به وقت مسکو) برگزار می‌شود.

سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی است. پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 5070361

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرفان اسلامی مجمع جهانی صلح اسلامی داود فیرحی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی داوود فیرحی علامه طباطبایی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دفتر تبلیغات اسلامی وبینار عرفان اسلامی درگذشت چهره ها گفتگوی ادیان عرفان اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «سندپژوهی و سندشناسی؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها» به مناسبت روز اسناد ملی روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت توسط پژوهشکده اسناد معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، عمادالدین شیخ‌الحکمایی، سوسن اصیلی و رضا فراستی، از سندپژوهان و متخصصان در امر سندپژوهی درباره موضوعاتی چون «ایجاد بانک دیجیتال اسناد ایرانی: یک ضرورت ملی»، «سندشناسی و سندپژوهی: بررسی تاریخی، تداخل معنایی و آسیب علمی»، و «ضرورت توسعه استاندارد ملی توصیف و الزام آرشیوها به رعایت آن» حضور داشته و به ارایه نکاتی می پردازند.

این برنامه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ در سالن اجتماعات ساختمان گنجینه اسناد ملی ایران برگزار می شود.

کد خبر 6096452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود