Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:03:50 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۶۶۰

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته (۱۷ تا ۲۳ آبان ماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

فرهنگی

۱۰۰ فضای آموزشی در استان هرمزگان پنجشنبه گذشته با دستور رییس ‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این تعداد فضای آموزشی گفت: ۵۸ مدرسه یادشده با مشارکت خیران مدرسه ساز، ۱۵ مدرسه از محل اعتبارات استانی و ۲۷ مدرسه نیز از محل اعتبارات ملی احداث شده است.

فریدون همتی افزود: برای این تعداد مدرسه ۲۰۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی مدارس و مشارکت خیران هزینه شده است.

هفته گذشته از سوی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام شد،«سپهر دهقانی» و «محمدرهام زارعی» ۲ دانش آموزان هرمزگانی و عضو فعال پژوهش سرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی ناحیه یک بندرعباس موفق به اختراع پادری هوشمند خشک کننده و ضدعفونی کننده پا شدند.

این دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه غیر دولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک بندرعباس هستند که اختراع خود را به ثبت ملی رساندند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کودک هشت ساله استان در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

پروین پشتکوهی شامگاه جمعه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: فاطمه نظری ۸ ساله عضو مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه به مربی گری فهیمه اشرافی موفق به کسب دیپلم افتخار  در این رقابت شد.

وی ادامه داد: این عضو کودک کانون بندرلنگه اثر خود را با موضوع پاگیزگی لباس ها به تصویر کشیده و رنگ آمیزی آن اثر را با تکنیک گواش  انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طرح پاییزه کتاب از شنبه ۲۴آبان در چهار کتاب فروشی بندرعباس آغاز می شود.

رضا کمالی زرکانی پنجشنبه گذشته اعلام کرد: در این طرح که به مدت یک هفته (تا ۳۰آبان) ادامه خواهد داشت، مردم می توانند کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف ۲۰درصدی خریداری کنند.

چهارشنبه گذشته ۵۷ خانه فرهنگ کار در راستای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه کار و تولید و ارتقای فرهنگ کار در محیط‌های کاری هرمزگان بهره‌برداری شد.

هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در مراسم افتتاحیه این خانه‌ها اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم ارتقاء بهره وری نیروی کار، توسعه فرهنگ کار است و پیشرفت جامعه بدون توجه به فرهنگ کار و تلاش میسر نیست.

اجتماعی

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: ۱۳ دستگاه تنفس مصنوعی توسط مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت به بیمارستان‌های این استان اهدا شد.

فواد حمزوی چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این تعداد دستگاه تنفس مصنوعی در شهرستان های بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، بستک، میناب ، رودان، جاسک و سیریک توزیع شده است.

شمار مبتلایان به کرونا هفته گذشته نیز در هرمزگان همچون هفته های گذشته سیری صعودی داشت و شمار جان باختگان به بیش از ۸۶۳ نفر رسید.

قضایی، نظامی، انتظامی

هفته گذشته از سوی اداره کل دادگستری هرمزگان اعلام شد: درادامه روند برخورد قاطع دستگاه قضایی استان و براساس گزارش های واصله و رصد اطلاعاتی انجام شده توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) شهردار رودان به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان جمعه گذشته از توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال و کشف هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد.

علی صالحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای پیگیری و نظارت بر حقوق عامه و با هماهنگی مقام قضایی، مرزبانان پایگاه دریابانی بندر جاسک ضمن شناسایی دو فروند کشتی صید ترال، در اقدامی ضربتی بلافاصله شناورهای مذکور را توقیف و متخلفین را بازداشت کردند.

استاندار هرمزگان گفت: بیش از ۱۸۱ تن انواع مواد مخدر و پیش ساز آن در استان کشف شده و ۴۴ باند مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شده است.

فریدون همتی پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر، اظهار داشت: در زمینه کشف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد و در کشف پیش ساز آن ۲۰۴ درصد ظرف ۷ ماهه امسال در هرمزگان  رشد داشته ایم.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان سه شنبه گذشته اعلام کرد: ماموران انتظامی۵۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲۵میلیارد و۶۵۰میلیون ریال در بندرعباس کشف کردند.

ورزشی

تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس پنجشنبه گذشته در دیدار با تیم ذوب آهن اصفهان شکست خورد و بازی را با نتیجه ۱۰۱ بر ۷۲ به حریف واگذار کرد.

سه شنبه گذشته بازی نخست این تیم نیز برابر مکوچین آمل به دلیل ابتلای ۶ بازیکن تیم حریف به کرونا، لغو شد.

هفته گذشته هجدهمین دوره شطرنج ملی آنلاین آزاد بندرلنگه با قهرمانی «مهران زاهری» از همدان پایان یافت.

این دوره از مسابقه شطرنج با شرکت ۷۶  شطرنجباز و در ۱۱ دور به روش سوئیسی با زمان ۲ دقیقه به اضافه یک ثانیه افزایش زمان در ازای هر ثانیه برگزار شد.

اقتصادی

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن وتجارت عصر جمعه گذشته در راس هیاتی به منظور بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی و تولیدی هرمزگان و بررسی مشکلات صنایع این استان وارد بندرعباس شد.

بهره برداری از چند طرح صنعتی ، حضور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان و بازدید میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس و ارزیابی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی، درنشستی با حضور مدیران  گمرک و بنادر و سایر مدیران اقتصادی هرمزگان، بخشی از برنامه های رزم حسینی در سفر به بندرعباس بود.

خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودک و بزرگسالان نیز جمعه شب گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: با افتتاح این واحد، ظرفیت تولید ماسک سه لایه در استان هرمزگان به ۲ برابر رسید.

علیرضا رزم حسینی افزود: میزان سرمایه گذاری این واحد ۸۶ میلیارد ریال است که با چهار خط تولید می‌تواند روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک را تولید کند.

ماکت مجازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس به عنوان بزرگترین ماکت یک سازه صنعتی در جهان چهارشنبه گذشته رونمایی شد.

نرگس صداقت مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس با اعلام این خبر گفت: این ماکت در نمایشگری لمسی به ابعاد ۱۰۰ اینچ، بیش از ۷۰۰ هکتار از بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را شبیه سازی کرده است.

کشتی ۴۲ هزار تنی حامل روغن خام خوراکی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای تعداد زیادی از کارخانه‌های تولید روغن در سراسر کشور شنبه گذشته با اقدام به موقع دستگاه قضایی در بندرعباس پهلو گرفت.

ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان هم جمعه شب گذشته با حضور وزیر صمت و جمعی از مسوولان این استان به بهره برداری رسید.

ساختمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان متشکل از چهارطبقه همراه با پیلوت بوده که زیربنای هر یک از طبقه‌ها ۲۰۰ مترمربع و در مجموع ۸۶۰ مترمربع می‌باشد.

۱۷ واحد معدنی غیرفعال دراستان هرمزگان نیز همزمان با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان، احیا و به چرخه فعالیت بازگشت.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در مراسم احیای این معادن گفت: این معادن راکد در استان با سرمایه گذاری یکهزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بار دیگر فعال سازی شد.

خلیل قاسمی افزود: با احیای مجدد این معادن برای ۱۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

چهارشنبه گذشته به منظور تشدید نظارت ها و کنترل قیمت ها در بازار، قرارگاه ۱۷ ربیع الاول با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات ، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هرمزگان تشکیل شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت(آذرماه امسال) بیش از ۱۰ هزار تن خرمای پیارم نخلستان‌های استان برداشت شود که پنج درصد بیشتر از پارسال است.

مسعود گرگیج  روز جمعه گذشته در گفت وگوبا ایرنا افزود : هم اکنون سطح زیر کشت پیارم در شهرستان حاجی آباد ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده که یکهزار و ۴۰۰ هکتار دارای درختان بارور با میانگین تولید ۶ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: ضمن به روز رسانی تجهیزات فرود دقیق هواپیما در فرودگاه بین المللی بندرعباس ،سه طرح بزرگ شامل تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بین المللی، توسعه پارکینگ هوایپما و بهسازی پارکینگ‌های قبلی هوایپما دراین فرودگاه تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

ابوذر ضیائی روز سه شنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: علاوه‌ براین موارد پیگیر راه‌اندازی ایرتاکسی برای استفاده مردم در مسافت‌های کوتاه بوده و تلاش داریم زیرساخت‌های ایجاد شده در زمان مدیریت قبلی در فرودگاه‌های بین المللی بندرلنگه و ابوموسی را تکمیل کنیم.

هفته گذشته برای نخستین بار با ۲ فروند کشتی نخستین محموله سیمان به میزان ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن از پارسیان به کشوری در حاشیه حلیج فارس صادر شد.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توزیع الکترونیک گاز مایع، از سرپرستان خانوار خواست در سایت اعلام شده برای این کار ثبت نام کنند.

 احمد باقری عصر پنجشنبه گذشته در این زمینه افزود: سرپرستان خانواری که واجد شرایط دریافت سوخت گاز مایع هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی اینترنتی‏ newtejaratasan.niopdc.ir در این طرح نام نویسی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: احداث کمپینگ گردشگری جزیره بوموسی با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی این اداره‌کل در هفته جاری آغاز شد.

رضا برومند روز دوشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این کمپینگ شامل ساخت آلاچیق، غرفه صنایع دستی، زمین ورزشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، حمام، سوئیت، برج نور، آبنما، پیاده‌رو و محوطه سازی است.

سامانه ورود و ثبت اطلاعات گمرک بندرپهل شهرستان خمیر شامگاه چهارشنبه گذشته با حضور نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ناظر گمرکات هرمزگان و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.

عباس اکبری سرپرست سازمان تامین اجتماعی هرمزگان سه شنبه گذشته اعلام کرد:۲۰ میلیارد و ۱۰۱ میلیون و ۷۰۷ هزارریال کمک هزینه ازدواج در سال جاری توسط تامین اجتماعی در استان پرداخت شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ۲۹ هزار تن انواع آبزیان امسال به خارج صادر شد که ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور داشتند.

عبدالرسول دریایی روز چهارشنبه گذشته در گفت و گو با رسانه ها افزود: عمده آبزیان صادر شده از استان هرمزگان میگوی پرورشی، ماهی مرکب ، ماهی خشک و سایر آبزیان بوده است.

هفته گذشته اعلام شد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس نشان پنج ستاره پیشروان جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را به سبب اقدام‌های زیربنایی در این منطقه عظیم اقتصادی دریافت کرد.

دوشنبه گذشته نفتکش آرتاویل با مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به دست نیروهای متخصص مجتمع ایزوایکو شد.

یکشنبه گذشته سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی دیگر از نمایندگان از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کرد.

وی در این بازدید بیان داشت: با توجه به حجم طرح‌های وزارت نفت در هرمزگان تلاش می شود پشتیبانی های لازم از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب حمایت‌های ارزی و تسریع در تصویب قوانین لازم نیز صورت گیرد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبار کنکور چهارشنبه گذشته گذشته در گفت استان هرمزگان پنجشنبه گذشته سه شنبه گذشته شنبه گذشته شنبه گذشته میلیارد ریال گذشته اعلام بهره برداری معدن وتجارت هرمزگان گفت جمعه گذشته بین المللی هفته گذشته فرهنگ کار خلیج فارس وزیر صنعت اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  همچنین حضور ایران و بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی از ترس اعتراض ها در دوسالانه ونیز از خبرهای داغ این حوزه بود. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته