Web Analytics Made Easy - Statcounter

تویسرکان علاوه بر اینکه به دلیل برخورداری از طبیعت، آب و هوا و اقلیمی روح افزا و کم نظیر، بهشت غرب ایران زمین نام گرفته، همچنین پیکر پاک یکی از پیامبران الهی را در آغوش خود جای داده است.

بهشت غرب ایران زمین با در برداشتن بارگاه مقدس یکی از انبیای الهی در دامنه جنوبی کوه الوند از گنجینه کم نظیر مذهبی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است که معدود نقاط و مناطقی در سطح کشور و حتی کشور‌های مختلف جهان از این مزیت بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضرت حیقوق نبی (ع) بر اساس روایات معتبر و متواتر کتاب‌های تاریخی و افراد دارای اعتبار، یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که قریب به ۲۶۰۰ سال قبل در عصر ˈ یهو یاقیمˈ و ˈصدقیاˈ پادشاهان یهود در منطقه اورشلیم می‌زیسته است.

حیقوق نبی (ع) پس از حضرت شعیا (ع) به مقام نبوت مبعوث شده و در دوران کودکی هم عصر با حضرت الیاس نبی (ع) بوده چنانکه بر اساس نقل‌های معتبر تاریخی وارد شده که حیقوق نبی (ع) در دوران طفولیت به علت بیماری از دنیا رفت و الیاس نبی (ع) او را در آغوش کشید و با تضرع و دعا زندگی دوباره وی را از هستی آفرین طلب کرد و ایشان حیات دوباره یافت.
حضرت حیقوق نبی (ع) مردم را به دین حق و شریعت حضرت موسی کلیم الله دعوت می‌کرده و بر اساس آموزه‌های وحیانی دشمن سرسخت ظلم و بیدادگری بوده است.

در این خصوص علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از پارامتر‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی است بیان کرد: گردشگری مذهبی می‌تواند یک اولویت برای توسعه روابط با کشور‌های دیگر باشد.

او افزود: گردشگری مذهبی علاقه‌مندان زیادی در داخل و خارج از کشور را به خود اختصاص داده ودر این باره تاریخ کشور ما نیز همواره میزبان بزرگان و پیامبران دینی بوده است.

مالمیر اظهار داشت: آرامگاه حیقوق نبی (ع) نیازمند به جذب گردشگران مذهبی زیادی را در داخل وخارج دارد چرا که ظرفیت این مجموعه از بعد فرهنگی ومذهبی حرف برای گفتن دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ابراز داشت: یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی این ست که شرایطی را فراهم کند که ظرفیت گردشگری در شهرستان‌ها افزایش داشته باشد.

او با بیان اینکه آرامگاه حیقوق نبی به سایت بین المللی گردشگری تبدیل می‌شود، اظهار داشت:در این باره تهیه طرح این موضوع در دستور کار قرار گرفته و با جذب اعتبار و همکاری دستگاه‌هایی مربوطه به زودی اجرای این طرح را آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی همدان گردشگری مذهبی گردشگری مذهبی حیقوق نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد