Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@14:47:50 GMT

دلیل بازار برای خوش بینی به صعود قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۹۱۰

ساعت24-نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد با وجود این که طلا هفته گذشته بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در هفت سال اخیر را تجربه کرد اما تحلیلگران و سرمایه گذاران همچنان خوش بینی قوی به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت دارند.

 جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد که اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خوش بینی با حفظ سطح حمایت کلیدی طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار پس از ریزش قیمت پنج درصدی که دوشنبه گذشته داشت، تقویت شده است.

ریزش قیمت روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی فایزر و بایو ان تک آلمان اعلام کردند نتیجه واکسن کووید ۱۹ آزمایشی آنها بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، روی داد. اگرچه امیدهایی در افق پدیدار شده که جهان می تواند از بحران ویروس کرونا عبور کند اما تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که مدتی زمان خواهد برد تا واکسن در سطح جهانی توزیع شود. در این بین ویروس صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد جهانی وارد کرده که به این راحتی برطرف نخواهند شد.

دیوید میدن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس به کیتکونیوز اظهار کرد: طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار از حمایت قوی برخوردار بوده و تصور نمی کنم اخبار بد بیشتری برای بازار ببینیم. آنچه که به ویروس کرونا مربوط است، احتمالا خبر مهمی در کار نخواهد بود و طلا هم توانسته به خوبی ارزش خود را حفظ کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: انتظار دارد قیمت بالاتری را مشاهده کند زیرا واکسن کووید ۱۹ دورنمای کوتاه مدتی که با آن روبرو هستیم را تغییر نمی دهد.

اگرچه خوش بینی تحلیلگران وال استریت در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش اندکی کمتر شده بود اما اکثریت آنها همچنان قیمتهای بالاتر در کوتاه مدت را پیش بینی می کنند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۳۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۵۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۹۲۴ نفر معادل ۶۱ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۸۱ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۰۶ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. اگرچه قیمت طلا از ریزشی که روز دوشنبه داشت بهبود یافت اما کاهش هفتگی چشمگیری را به ثبت رساند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک آخرین بار ۱۲ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۸۸۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته بیش از سه درصد کاهش ثبت کرد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: وی به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا نرخ رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا نسبت به زمان آغاز شیوع همه گیری شتاب بیشتری پیدا کرده است.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، سطح کلیدی که باید به آن توجه داشت، ۱۸۵۰ دلار است. به گفته آدام بوتون، استراتژیست ارشد ارزی در فارکس لایو، این سطح حمایتی است که همه به نظاره آن نشسته اند و اگر شکسته شود، باید احتیاط کرد. وی نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت.

با نگرانیهای فزاینده پیرامون شیوع ویروس کرونا، برخی از تحلیلگران خوش بین هستند که آمریکا قادر خواهد بود ابهام سیاسی جاری را پشت سر بگذارد. اگرچه آمریکا همچنان منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است، بسیاری از تحلیلگران سیاسی می گویند جو بایدن، نامزد دموکرات رییس جمهور منتخب خواهد بود.

تنها رای منفی هفته جاری توسط مارکت لیبوویت، ناشر نشریه "وی آر متالز ریسورس لتر" داده شد. وی به کیتکونیوز گفت: نسبت به روند صعودی بلندمدت طلا خوش بین مانده است اما قیمتها تا دسامبر ممکن است پایینتر بمانند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش قیمت طلا استراتژیست ارشد سرمایه گذاران نظرسنجی هفته ویروس کرونا وال استریت نفر معادل هفته جاری خوش بینی خوش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت