Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@21:50:20 GMT

شرایط متنوع بازنشستگی بیمه شدگان تأمین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۰۳۹

شرایط متنوع بازنشستگی بیمه شدگان تأمین اجتماعی

به گزارش افکارنیوز،

مجید حسن زاده در خصوص شرایط متنوع بازنشستگی بیمه شدگان تأمین‌ اجتماعی نیز گفت: بر اساس ماده 76 قانون تأمین اجتماعی، مردان بالای 50 سال و زنان بالای 45 سال با 30 سال سابقه کار می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و همچنین افراد بالای 35 سال سابقه بدون شرط سنی می‌توانند تقاضای بازنشستگی داده و از مستمری کامل برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین مردان 60 ساله و زنان 50 ساله که حداقل 20 سال سابقه بیمه داشته باشند نیز می‌توانند بازنشست شوند و در صورتی که با این ضوابط مستمری آنها کمتر از حداقل دستمزد باشد، میزان مستمری آنها به حداقل خواهد رسید.

معاون توسعه و تعمیم امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: بر اساس تبصره 4 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی زنان کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی به شرط دارا بودن 42 سال سن و 20 سال سابقه می‌توانند از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

وی گفت: افرادی که زیر 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و سن مردان 60 و زنان 55 سال است با داشتن یک سال سابقه می‌توانند مابقی سابقه را تا 10 سال خریداری کنند و با 10 سال سابقه بازنشست شوند.

حسن زاده تصریح کرد: تفاوت این نوع بازنشستگی با بازنشستگان با 20 سال سابقه این است که این افراد زیر حداقل را دریافت می‌کنند که حدود یک سوم مستمری می‌شود چرا که با 10 سال معادل 10 روز حقوق دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فردی که کمتر از 30 سال و یا 20 سال سابقه دارد، می‌تواند مابقی را خریداری کند یا خیر؟ گفت: بر اساس مبانی و اصول بیمه‌های اجتماعی و محاسبات بیمه‌ای در تأمین اجتماعی خرید سابقه موضوعیت ندارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی شرایط بازنشستگی تقاضای بازنشستگی تأمین اجتماعی سال سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟