Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:33:56 GMT

معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده‌ است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۰۶۲

معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده‌ است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: مردم، خصوصا در صنف فروشندگان خودرو نمی‌دانند که بخرند و یا بفروشند، نه فروشنده و نه خریدار جرات انجام معاملات را ندارند و معاملات در این بازار تقریبا به صفر رسیده ‌است.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد کشور اظهار ‌کرد: با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر زیادی را بر بازار روی دلار، خودرو و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شاهد بودیم. خودرو پیش از انتخابات آمریکا حباب داشت و در حال حاضر نیز با وجود کاهش قیمت حباب دارد و در وجود این حباب قیمتی، جو روانی بیش‌تر از وجود واقعیت اثرگذار است، زیرا در واقعیت این رویداد نباید بر اقتصاد کشور ما تاثیری داشته ‌باشد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که بازار و قیمت دلار در حال بازگشت به حالت قبل و افزایش بوده، نبود ثبات در بازار در معاملات تاثیرگذار است و شاهد رکودی نسبی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در خصوص تاثیر این انتخابات بر اقتصاد جهانی گفت: اقتصاد جهانی تابع مسائل و فاکتورهایی‌ است که بسته به سیاست هر کشور تغییر افراد در کابینه ریاست‌جمهوری تاثیر متفاوتی بر اقتصاد آن کشور دارد اما موضوع مسلم این است که این انتخابات نباید تاثیری در اقتصاد کشور ما داشته ‌باشد. مشکل و بحث ما، مسائل داخلی‌ است و این موضوع باید متاثر از اقتصاد و سیاست کشور خودمان  و نه کشورهای بیگانه باشد.

حیدری با اشاره به تاثیر نوسانات دلار به دلیل نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار خودرو تصریح کرد: نوسانات دلار باید توسط مسئولان به هر نحو ممکن کنترل و جو روانی موجود در جامعه اصلاح شود، زیرا این نوسانات مردم را سردرگم و معاملات را راکد کرده ‌است. مردم، خصوصا در صنف فروشندگان خودرو نمی‌دانند که بخرند و یا بفروشند، نه فروشنده و نه خریدار جرات انجام معاملات را ندارند و معاملات در این بازار تقریبا به صفر رسیده ‌است.

وی در خصوص عدم ایجاد بازارهای صوری در شرایط فعلی بازار خودرو عنوان‌ کرد: بازار صوری زمانی ایجاد می‌شود که منافعی در میان باشد و در چنین شرایطی که خریدار جرات و تمایل خرید ندارد، شاهد چنین اتفاقاتی در بازار نیستیم.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در واکنش به گلایه تولیدکنندگان خودرو از عدم تصمیم برای قیمت‌گذاری بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور ما، انحصاری و در بدنه دولت هستند و هر سه ماه یک‌بار، تغییر قیمتی توسط این کارخانجات انجام می‌شود که انعکاس این تغییر قیمت برای مصرف‌کننده است.

حیدری اضافه ‌کرد: اگر این شرکت‌ها محصولات خود را به بازار عرضه کنند، هم حباب قیمتی کف بازار خواهد شکست و هم خود شرکت‌ها به نتایج مطلوب سوددهی خواهند رسید. اگر بر طبق اذعان خود شرکت‌های تولیدکننده، در روز به تعداد زیادی تولیدی و خروجی وجود دارد، این خروجی کجا می‌رود؟ خروجی این شرکت‌ها به بازار نمی‌رسد و عرضه در بازار به ‌صورت قطره‌چکانی‌ است.

وی در خصوص لزوم عرضه خودروهای داخلی تولیدشده به بازار خاطرنشان ‌کرد: اگر عرضه در بازار به میزان کافی باشد، تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد و حباب قیمتی شکسته ‌شده و قیمت‌های کاذب کاهش خواهد یافت. متاسفانه شرکت‌های تولیدکننده خودرو داخلی به درستی به تعهدات خود عمل نمی‌کند و دلیل اینکه تولیدی کارخانجات را به میزان لازم وارد بازار نمی‌کنند، مشخص نیست.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد ادامه ‌داد: از سال گذشته تاکنون به طور مثال در خودرو 206، حداقل 30 تا 40 میلیون حباب قیمتی ایجاد شده‌ که این میزان باید شکسته ‌شود و این قیمت تنها در صورتی بازمی‌گردد که عرضه خودرو در بازار به میزان کافی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار خودرو ركود انتخابات آمریکا حباب قیمتی بر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب

در حالی که استفاده از روش‌های ازن‌زنی برای تصفیه آب کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند، استفاده از سامانه‌های نانو حباب، کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد و عدم نیاز به خطوط انتقال ازن را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استفاده از فناوری نانوحباب ازن توسط یکی از شرکت‌های فناور در تصفیه‌خانه‌ آب ساوه، سوالاتی پیرامون اهمیت نانوحباب ازن در تصفیه آب مطرح شد و همچنین جایگزینی کلر با نانوحباب ازن در جامعه علمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

به نقل از ستاد نانو معمولا در تصفیه فاضلاب نیاز به استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده و گندزدا است و کلر یکی از رایج‌ترین مواد برای گندزایی در تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب است. با این حال گزینه‌ دیگری یعنی ازن وجود دارد.

مطالعه‌ای در سال ۱۹۷۰ نشان داد که کلر با مواد آلی واکنش می‌دهد و محصولات جانبی ضدعفونی(DBPs) ایجاد کند که می‌توانند بر سلامت عمومی و زندگی آبزیان منطقه تأثیر منفی بگذارند. همچنین فاضلاب شهری حاوی کلر، در صورت ورود به آب‌ دریاچه‌ها و رودخانه‌ها منجر به کشتن ماهی‌ها می‌شود. از این رو آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا "ازن" را به عنوان فناوری ضد عفونی جایگزین معرفی کرد؛ چرا که معتقد است ضد عفونی آب کلید جلوگیری از گسترش بیماری در مصرف‌کنندگان و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست است.

تفاوت‌های ازن و کلر به این شرح است:

۱) ازن در تصفیه آب بیش از ۳۰۰۰ برابر سریع‌تر از کلر عمل می‌کند.

۲) بر خلاف کلر، ازن هیچ محصول جانبی مضری در آب باقی نمی‌گذارد، ازن در صورت عدم استفاده به سرعت به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود.

۳) تصفیه آب با کلر اثرات شیمیایی طولانی مدت بر جای می‌گذارد و بر محیط زیست نیز تاثیرات منفی دارد. در حالی که در مورد اُزن اینطور نیست.

۴) ازن قوی‌ترین و سریع‌ترین، ضدعفونی‌کننده و اکسیدکننده تجاری موجود برای تصفیه آب است. کپک، و اکثر آلاینده‌های آلی و معدنی به سادگی با ازن از بین می‌روند.

۵) ازن در دوزهای مناسب می‌تواند تمام پاتوژن‌های منتقل‌شوند از طریق آب را حذف کند، در حالی که کلر نمی‌تواند چنین اثربخشی داشته باشد.

۶) ازن در محل تولید می‌شود و نیازی به ذخیره‌سازی ندارد.

۷) هیچ‌گاه شاهد غلظت بیش از حد ازن استفاده نشده در آب نیستیم، وقتی ازن بیش از دوز مورد نظر در آب وارد شود، مقدار ازن استفاده نشده از آب خارج می‌شود و دوباره به اکسیژن باز تبدیل می‌شود.

۸) ازن بدون طعم و بوی نامطبوع شیمیایی می‌تواند به طور قابل توجهی سطوح مواد شیمیایی خطرناک مانند کلر و محصولات جانبی آن را کاهش دهد.

۹) ازن حل شده در آب باعث تحریک پوست، بینی یا گوش نشده و خشکی پوست را به دنبال ندارد.

۱۰) اثربخشی ازن را می‌توان با یک ORP متر ساده اندازه‌گیری کرد.

۱۱) ازن کمتر از کلر موجود در آب خورنده است.

روش‌های مرسوم ازن‌ زنی که معمولا متکی به اجکتور و دیفیوزر هستند، کارایی پایینی دارند و سبب هدررفت حجم عظیمی از گاز ازن می‌شوند. این درحالی است که فناوری‌نانوحباب می‌تواند مانع از این هدر رفت شده و همچنین اثربخشی ازن را در تصفیه آب افزایش دهد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سامانه‌های نانو ازن می‌توان به کاهش مصرف ازن تا ۶۰ درصد، عدم نیاز به خطوط انتقال ازن و دیفیوزر، عدم نیاز به مخازن ازن‌زنی، عدم نیاز به تخریب‌کننده ازن و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری تا ۵۰ درصد اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها