Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@01:24:53 GMT

پیش بینی بازار در هفته جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۴۸۴

پیش بینی بازار در هفته جاری

هفته گذشته در مجموع شاخص کل با اُفت 5 درصدی در مقایسه با هفته دوم آبان ماه مواجه شد. البته در روز چهارشنبه شاخص کل در مقایسه با روز سه شنبه رشد بیش از 9 هزار واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات نیز افزایش یافت.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، همچنین شاهد افزایش تعداد نمادها با صف خرید بودیم. این هفته بازار با چه عواملی برای رشد و یا نزول مواجه است؟ پیش بینی بورس در هفته جاری چگونه است؟

محمد بامودت مدیر سبد مجموعه تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در حال حاضر بزرگترین نگرانی فعالین بازار موضوع افزایش نرخ سود سپرده بانکی است که فضای بازار رو متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی به ویژه پس از عبور نرخ بهره بین بانکی از سقف کریدور در هفته های گذشته تشدید شده بود. اما در هفته گذشته علاوه بر صحبت های وزارت اقتصاد مبنی بر عدم برنامه ریزی برای افزایش نرخ سود سپرده شاهد سیگنال های قوی نیز از بانک مرکزی بودیم. در بازار بین بانکی در حالی که نرخ بهره بین بانکی از سقف کریدور 22 درصد نیز عبور کرده بود بانک مرکزی اقدام به بازخرید اوراق و تزریق نقدینگی به بانک ها با نرخ 20 درصد کرد، همچنین در بازار فرابورس نیز بانک مرکزی اقدام به بازخرید اوراق اسلامی با نرخ 20 درصد نمود. از آنجا که به طور معمول نرخ بهره بین بانکی باید بالاتر از نرخ سود بدون ریسک کوتاه مدت قرار بگیرد می توان به طور نسبی اطمینان داشت که در حال حاضر برنامه ای برای افزایش نرخ سود بدون ریسک کوتاه مدت وجود ندارد.

وی افزود: همچنین اخباری مبنی بر صادرات روزانه 600 تا 700 هزار بشکه نفت در سال جاری می تواند امیدها به تامین بخشی از کسری بودجه از این محل را افزایش دهد. این موضوع سبب می شود همچون مدت اخیر دولت بتواند در مقابل افزایش نرخ اوراق مرابحه مقاومت کند. به علاوه در هفته گذشته اخباری مبنی بر اجرایی شدن تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار سرمایه را داشتیم، هر چند مبالغ ذکر شده از انتظارات پاییین تر است اما چنانچه ریسک های دیگر بازار مانند نرخ سود سپرده را ملغی بدانیم، میزان اخیر نیز می تواند اندکی به تعادل در بازار کمک کند و همراه با رفع ممنوعیت نوسان گیری روزانه به افزایش ارزش معاملات و افزایش نقد شوندگی بازار کمک کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: علاوه بر موارد فوق ما شاهد افزاش ضریب اعتباری از 30 به 35 درصد بودیم که در صورت ثبات در بازار به افزاش تقاضا خواهد انجامید. برآیند موارد فوق و جذابیت قیمتی در بخش عمده ای از بازار سبب شد در روز چهار شنبه پس از مدت ها شاهد سرانه مثبت خرید حقیقی نسبت به فروش حقیقی در بازار باشیم که نشانه بر گشت اعتماد نسبی به بازار است. انتظار می رود در هفته جاری نیز به ویژه تا اواسط هفته شاهد بهبود تقاضا و بازار مثبتی باشیم و در اواسط هفته اندکی بر میزان عرضه افزوده شود. ریسک مهم هفته جاری را می توان احتمال تعطیلی دو هفته تهران و واکنش بازار به آن دانست که می تواند جهت بازار را تغییر دهد.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم پیش بینی تقاضا نوسان گیری بازار سرمایه داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم افزایش نرخ هفته جاری بین بانکی نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می‌گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

حکمی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد