Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:28:54 GMT

زنجان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۵۳۱

زنجان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صبح امروز میزان دمای شهر زنجان به ۳- و خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز به ۴- درجه سانتیگراد رسید، افزود: با توجه به زیر صفر رسید میزان دما در برخی از مناطق این استان، یخبندان صبحگاهی نیز اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان از توابع شهرستان طارم با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان گزارش شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته هوای زنجان تا پایان هفته جاری سرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی با یادآوری اینکه بامداد چهارشنبه هفته گذشته برف برخی ارتفاعات استان زنجان (شهرستان زنجان و طارم) را سفیدپوش کرد، افزود: تا روز دوشنبه هوای زنجان در شرایط پایدار خواهد بود اما از روز سه شنبه /۲۷ آبان ماه/ تا پایان هفته احتمال بارش باران وجود دارد.   

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان به کمینه و بیشینه دمای این استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دما در خیرآباد ۴- و ۱۰،  دانشگاه زنجان ۴- و ۱۱، سجاس ۴- و ۱۱،  فرودگاه زنجان ۳- و ۹، زنجان ۳- و ۱۱،  صائین قلعه ۳- و ۱۲، نیک پی ۳- و ۱۲،  ابهر ۲- و ۱۱، قیدار ۲- و ۹، حلب ۲- و ۱۳، گرماب ۲- و ۱۲، باش قشلاق گرماب ۲- و ۱۱، زرین رود ۲- و ۱۳، دندی ۲- و ۱۰، خرمدره ۱- و ۱۱، پری ۰ و ۱۱، ماهنشان ۲ و ۱۳، گیلوان ۷ و ۱۷ و آببر ۷ و ۱ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد منطقه شده تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد که بارش‌ها در نوار غربی بیشتر از سایر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق ابتدا در مناطق جنوب استان شروع می‌شود و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر در بعداز ظهر‌ها خواهد بود و از روز جمعه سامانه تقویت شده و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای‌هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و از گرمای هوا که از اوایل هفته جاری شروع شده بود، تا حدودی کاسته می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد