Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ که آخرین روزهای خود را سپری می کند در اقدامی کینه توزانه و برای نخستین بار اظهار کرد که «تایوان جزیی از چین نیست»، موضعی که باعث واکنش شدید چین به این مساله شد.

به گزارش برنا،  «وانگ وِن بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه در بیانیه ای به شدت سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر این که تایوان بخشی از چین نیست، رد و از آن انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام چینی گفت: پمپئو با تمرکز بر منافع سیاسی شخصی، منافع اساسی مردم چین و آمریکا را کنار گذاشته و هدفش از دروغ پردازی، گمراه کردن افکار عمومی و تخریب هر چه بیشتر روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات تنگه تایوان است مقاصد شوم پمپئو از همان ابتدا نیز معلوم بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است ما به افرادی مانند پمپئو هشدار می دهیم هر رفتاری که به منافع محوری چین آسیب بزند و دخالت در امور داخلی چین باشد، با واکنش و مقابله قاطع چین مواجه خواهد شد و چنین رفتارهایی جلو روند تاریخی اتحاد چین را نخواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از این بیانیه در واکنش به اتهامات چند کشور غربی به چین به دلیل تصمیم کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق  چین درباره هنگ کنگ،  از آن چند کشور از جمله انگلستان و استرالیا خواست در امور داخلی چین دخالت نکنند.

وانگ ون بین با بیان اینکه اگر این کشورها به مسیر خود ادامه دهند، چین پاسخ قاطع، مناسب و ضروری خواهد داد افزود: پس از بازگشت هنگ کنگ به چین، اجرای کلیه مقررات مربوط به انگلستان که در «بیانیه مشترک چین و انگلستان» قید شده بود، به پایان رسیده است.

او گفت: انگلستان هیچ حق نظارتی بر امور هنگ کنگ را ندارد و حق ندارد با بیانیه مشترک در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین دخالت کند خود استرالیا نیز مسائلی جدی مانند حقوق پناهندگان، مهاجران و مردم بومی دارد انگلستان و استرالیا هیچ صلاحیت و مبنای اخلاقی و قانونی ندارند که در مورد امور هنگ کنگ اظهار نظر  کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آنها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین