Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:29:14 GMT

دنیای شاد کودکان روستای دره بید زیر درخت بلوط +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۵۷۶

دنیای شاد کودکان روستای دره بید زیر درخت بلوط +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، این گزارش روایتی از درختی در منطقه مشایخ شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری است که دانش آموزان روستا‌های پایین دست برای درس خواندن باید زیر آن جمع شوند.

برای این دانش آموزان تمام دنیای شاد زیر این درخت در بالای روستای «دره بید» است که تنها نقطه اتصال دهستان مشایخ با دنیای مجازی است و دانش آموزان روستا‌هایی مانند دره بید و سررُک با طی مسافت‌های ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری خود را به این درخت می‌رسانند تا بتوانند درس بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۹۰ درصد دانش‌آموزان عشایری به شبکه شاد دسترسی ندارند

دانش آموزان می‌گویند: نام این درخت را درخت «شاد» گذاشته ایم و باید برای دسترسی به اپلیکیشن شاد و استفاده از محتوا‌های درسی خود را به زیر این تک درخت برسانیم.

آنان می‌گویند: خیلی وقت‌ها به خاطر هنگ بودن شاد ناچاریم چند بار هم در روز طی مسیر کنیم تا به زیر این درخت برسیم.

مرتضی یوسفی دهیار روستا گفت: عرض کم جاده و دره‌ای که در کنار این درخت قرار دارد از جمله خطراتی است که جان دانش آموزان را تهدید می‌کند.

او افزود: بار‌ها برای وضعیت اینترنت دهستان مشایخ، مکاتبه و پیگیری از طریق استان انجام داده ایم و گفتند با تهران مکاتبه شده است، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در ارتباط با ارائه اینترنت پرسرعت به روستا‌های دهستان مشایخ با توجه به اینکه این ارتباط در حال حاضر به صورت رادیویی است و دو کار مهم برای این منطقه انجام گرفته است یکی انتقال فیبر نوری برای سایت‌های در مسیر که لازم است ارتقا پیدا کند و پهنای باند از مسیر فیبر تامین شود و دیگر اینکه به اپراتور همراه اول، ابلاغ شده است که شش سایتی که در مسیر روستا‌های مشایخ قرار دارند ارتقا یابند که در صورت تامین تجهیزات این سایت‌ها ارتقا پیدا می‌کنند و اهالی می‌توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

این درخت حالا هم سایه کلاس درس را دارد و هم دکل نمادین برای روستا‌های این منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه مشایخ اخبار دانش آموزی شبکه شاد فناوری اطلاعات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌