Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی اعلام کرد: آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی در این پیام با بیان اینکه رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به مجموعه‌ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است، اظهار کرد: از یک‌سو باید بتوانیم از طریق فعالیت‌های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن‌ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه‌ها و عوامل مخاطره‌آمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید می‌کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«به نام خدا

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور را در حالی برگزار می‌کنیم که عوامل و زمینه‌های نوپدیدی همچون شیوع بیماری کرونا، موجب تشدید نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان شده است. کودکان و نوجوانان در دنیای معاصر، به دلیل گسترش عوامل مخاطره‌آمیز، بیش از هر زمان دیگری، در معرض آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر هستند که مسئولیت محافظت از ایشان را در برابر این مخاطرات دوچندان می‌سازد.

رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به مجموعه‌ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است. از یک‌سو باید بتوانیم از طریق فعالیت‌های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن‌ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه‌ها و عوامل مخاطره‌آمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید می‌کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

وزارت آموزش‌وپرورش با اعتقاد به رسالت بزرگی که در این زمینه به دوش دارد، همواره کوشش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و بهره‌گیری از حمایت و همکاری خانواده‌ها، سازمان و رسانه‌ها از طریق طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مراقبت کند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، باوجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس کشور با محوریت شبکه (شاد) ادامه دارد و تاکنون چهار دوره گسترده آموزشی مجازی و پر حضوری در زمینه های غربالگری، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای کارکنان آموزش‌وپرورش برگزارشده است. علاوه براین برنامه توانمندسازی و آموزش مهارت‌های خود مراقبتی در ۴ هزار مدرسه کشور، اجرای برنامه (کانون یاریگران زندگی) در ۳۰ هزار مدرسه، اجرای بخش مأموریت‌های روانی – اجتماعی برنامه (نماد) در تمامی مدارس کشور، اجرای فعالیت‌های ترویجی، ازجمله جشنواره نوجوان سالم و هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، از دیگر برنامه‌هایی است که اجرای آن‌ها در مدارس کشور آغازشده یا در دست اجرا است.

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، فرصتی است تا با مرور و تحلیل وضع موجود، مدارس، خانواده‌ها، نهادها و رسانه‌ها، همچون کانون یاریگران زندگی پیمان ببندیم که برای پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر بین کودکان و نوجوانان، با یکدیگر همکاری کنیم و در این جهاد بزرگ برای محافظت از کودکان و نوجوانان، در کنار هم باشیم.

در این فرصت از همکاری‌های سازنده خانواده‌ها و تلاش‌ها و زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور، به‌ویژه معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و مشاوران، همچنین حمایت‌های ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان برنامه‌وبودجه کشور در زمینه حمایت از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان، تشکر و قدردانی می‌نمایم.»

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش آسیب اجتماعی محسن حاجی میرزایی آموزش وپرورش وزارت کشور بیماری کرونا سازمان برنامه و بودجه کشور آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر کودکان و نوجوانان مواجهه مؤثر آموزش وپرورش دانش آموزان مدارس کشور زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی