Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکمنستان بالاترین سطح افتخار را با رونمایی از یک مجسمه غول‌پیکر طلایی به گونه سگ مورد علاقه خود تقدیم کرد.

به گزارش فرارو، قربانقلی بردی محمداُف از مجسمه ۶ متری سگ آلابایی در عشق آباد، پایتخت، رونمایی کرد. این نخستین بار نیست که نژاد آلابای مورد تحسین و احترام رئیس جمهوری ترکمنستان قرار می‌گیرد؛ او سال گذشته نیز کتابی را به گونه آلابای تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلابای گونه‌ای ترکمن از نژاد سگ‌های چوپان آسیای میانه است که پیشتر در فهرست میراث ملی ترکمنستان ثبت شده است.

این مجسمه در یک منطقه مسکونی کارمندنشین نصب شده و یک صفحه نمایش بزرگ نیز به طور مداوم تصاویری از سگ‌های آلابای نشان می‌دهد. رسانه‌های دولتی این مجسمه را نماد غرور و اعتماد به‌نفس گونه آلابای تعبیر کردند.

مخالفان او صرف چنین هزینه‌ای را در شرایطی که بسیاری از مردم ترکمنستان فقیر هستند و سطح آزادی بیان در این کشور بر پایه اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) پایین‌تر از کره‌شمالی است، سرزنش کردند.

 بردی محمداف افزون بر سگ‌های آلابای علاقه وافری نیز به اسب‌های محلی آخال تکه دارد و آن‌ها را نماد زیبایی و استقامت توصیف کرده است. او در سال ۲۰۱۵ نیز از مجسمه طلایی خود سوار بر یک اسب آخال تکه رونمایی کرده بود.

رئیس جمهور ترکمنستان گاهی اوقات یک کره اسب آخال تکه یا توله سگ آلابای را به رهبران ملت‌های دوست هدیه می‌دهد.

رفتار او با توله سگی که در سال ۲۰۱۷ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشت مورد انتقاد قرار گرفت. بردی محمداف در حالی که با یک دست این توله سگ را از پشت گردن در هوا معلق کرده بود، به پوتین اهدا کرد؛ اقدامی که انتقاد بسیاری از نهاد‌های مدافع حقوق حیوانات را برانگیخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی        

منبع: فرارو

کلیدواژه: بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان سگ ترکمن آسیای میانه مجسمه سگ رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آن‌ها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.

وی افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر (بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروهی در خصوص پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره را دادند و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه حضور داشتند و جمع بندی این کارگروه بر این شد که هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود و کار آن در حال انجام است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره احصا شده و پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ نمونه از آن تهیه شده است و به صورت محکم و جدی کار درحال پیش روی است.

 پروژه جت ۷۲ نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از ۸ سال پیش در دانشگاه امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرود‌های زیادی همراه بوده، اما بی‌بی‌سی مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ بوده است در حالی‌که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر است. اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت ۷۲ نفره است که حداقل ۸ سال از عمر آن می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • (ویدئو) سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس با پرواز عمومی
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • (ویدئو) رئیس شورای شهر: تغییری در طرح ترافیک ایجاد نمی‌شود