Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@13:46:12 GMT

میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۰۶۸

میشل عون و سعد الحریری با یکدیگر دیدار می‌کنند

به گزارش افکارنیوز،

 قرار است «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با « سعد الحریری » نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور به زودی با یکدیگر دیدار کنند. برخی منابع اعلام کردند که این دیدار در جریان تعطیلات پایان هفته جاری انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قرار است دو طرف در جریان دیدار قریب الوقوع آتی با یکدیگر در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید بحث و تبادل نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، گفته می شود که «فرانک دوریل» مشاور رئیس جمهور فرانسه به زودی قرار است به بیروت سفر کند؛ سفری که بی ارتباط با تشکیل کابینه نخواهد بود.

این در حالی است که گفته می شود فرانسوی ها در موضوع تشکیل کابینه جدید لبنان مداخله می کنند. در همین ارتباط، «وفیق ابراهیم» تحلیلگر سیاسی لبنان گفته است که آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها شروطی را برای سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن  حزب الله  از کابینه تعیین کرده اند.

وی تأکید کرده است: حریری مشروعیت خود را از آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها می‌گیرد تا یک کابینه بدون حزب الله تشکیل دهد. ابراهیم تأکید کرده است: آمریکا و فرانسه با یکدیگر توافق کرده اند که سعد الحریری به بهانه تشکیل دولت متخصصین، وارد عمل شود.

پیشتر، رئیس جمهور لبنان با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود به صورت تلفنی گفتگو کرده بود. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان بحث و تبادل نظر کرده بودند.

طرف های لبنانی و فرانسوی در این تماس تلفنی در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بیروت و پاریس به گفتگو و رایزنی پرداختند. میشل عون در این تماس تلفنی تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان به کار خواهد بست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سعد الحریری کابینه حزب الله میشل عون تشکیل کابینه سعد الحریری تشکیل کابینه جدید سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • این مربی می‌تواند در سیتی جانشین پپ شود
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد