Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:25:02 GMT

وضعیت داروی منتسب به امام کاظم(ع) برای درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۱۴۶

وضعیت داروی منتسب به امام کاظم(ع) برای درمان کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، مژگان تن ساز، با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری هزار چهره است و از طرفی بیماری های ویروسی درمان قطعی ندارند، اظهار کرد: تنها موضوعی که می تواند در عوارض بیماری نقش داشته باشد سیستم ایمنی و واکنش بدن به ویروس است.

وی تاکید کرد: کرونا می تواند برای برخی از افراد بیماری جدی و بسیارخطرناکی تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تن ساز، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و توجه به رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را ضروری ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز دارو و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد خاطرنشان کرد: درمان هایی همانند بخور جوش شیرین شواهد بالینی قطعی برای کنترل و درمان بیماران ندارد.

تن ساز توضیح داد: پیروی از توصیه های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی می تواند برای پیشگیری از ابتلا و یا کنترل روند پیشرفت بیماری به میزان قابل توجهی کمک کننده باشد.

وی افزود: نباید به توصیه های غیر علمی افرادی که  تخصص و تجربه ای در درمان کرونا ندارند اکتفا کرد و صرفا باید با متخصصان این حوزه برای درمان مشورت کرد.

تن ساز گفت: نمی توان صرفا تجربه شخصی یک فرد در درمان کرونا را به کل جامعه تعمیم داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: پیروی از توصیه های سبک بهتر زندگی برای افزایش ایمنی بدن می تواند به میزان قابل توجهی برای کنترل بیماری اثرگذار باشد.

تن ساز با تاکید بر اینکه برای استفاده از برخی داروهای طب سنتی شواهد بالینی وجود دارد، از انجام کارآزمایی های بالینی بر روی برخی از داروهای طب سنتی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاثیر داروی منتسب به امام کاظم(ع) برای درمان کووید ۱۹ نیز هیچ سند علمی ندارد، خاطرنشان کرد: این دارو در مرحله تحقیق و کارآزمایی قرار دارد.

کد خبر 5070795

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طب سنتی ویروس کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی سیما سادات لاری کووید 19 آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا طب سنتی سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو پرستار اهدای خون خواب ایرج حریرچی تن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • زالو درمان می‌کند؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار