Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:05:32 GMT

روسیه فیلم خود را برای اسکار معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۱۹۸

روسیه فیلم خود را برای اسکار معرفی کرد

روسیه نماینده‌اش برای اسکار ۲۰۲۱ را انتخاب کرد و فیلم «رفقای عزیز!» به کارگردانی آندری کونچالفسکی را به این منظور برگزید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، فیلم «رفقای عزیز!» به کارگردانی «آن دری کونچالفسکی» که برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و موفق به کسب جایزه ویژه هیأت داوران شد به عنوان نماینده روسیه برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل پورعرب با "غیبت موجه" به سینما بازمی‌گردد

این فیلم درباره کارگران یک شهر کوچک است که در سال 1962 پس از آنکه دولت کمونیست قیمت مواد غذایی را بالا می‌برد، دست به اعتصاب می‌زنند. این تظاهرات مسالمت‌آمیز در نووچرکاسک در نهایت به خون کشیده می‌شود.

کونچالفسکی با همکاری الما کیسلوا فیلمنامه فیلم را نوشته‌اند و جولیا ویسوتسکایا، ولادیسلاو کوماروف، آن دری گوسف، یولیا بورووا و سرگی ارلیش بازیگران فیلم‌اند.

به دنبال اعلام نامزدی این فیلم برای اسکار «نئون» امتیاز اکران فیلم در آمریکا را خرید.

از جدیدترین فیلم‌های کونچالفسکی می‌توان به «گناه» اشاره کرد. «شب‌های سفید پستچی» و «بهشت» نیز برایش شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم ونیز به ارمغان آوردند. وی جوایز بسیاری در کارنامه دارد که جایزه ویژه هیأت داوران کن، فیپرشی و جوایز عقاب طلایی از جمله آنها است.

روسیه سال پیش «قد دراز» به کارگردانی کانتیمر بگالوف را به اسکار فرستاد که در فهرست نهایی رقابت هم جای گرفت.

سال 2017 «بهشت» کونچالفسکی از روسیه نامزد اسکار شد و به فهرست 9 فیلم اولیه هم راه یافت، اما به فهرست نهایی پنج فیلم برتر راه نیافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسکار سینما فیلم اسکار سینما فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا

سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار، در گفت‌وگویی حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل اعلام کرد و گفت: نسل کشی در غزه درحال به چالش کشیدن در روایت‌هاست، ما به عنوان آمریکا تا خرخره در این فضاحت فرو رفتیم...

دیگر خبرها

  • حضور محبی در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر روسیه
  • ترکیب منتخب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ جیدون سانچو بهترین بازیکن
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد